Aviseringar
Rensa alla

Matschema, bli större


Ämnesstartare

hejhej behöver lite hjälp med ett matschema...
tkr jag äter ganska lite just nu, en vanlig dag tex:

Frukost 07:00 Fil med ''sunt&gott'' dvs. vanlig musli utan något tillsatt. äter det med en banan och två mackor med skinka som pålägg.

Lunch 12:00 Äter det som finns i skolan tillsammans med sallad , oftast blir det många mackor då maten är äcklig.

Mellanmål 15-16:00 Någon frukt eller macka

Middag 18-19:00 Det som morsan lagar, oftast kycklingfilé´med ris,pasta eller något, vanlig mat som jag äter mycket av.

Sedan äter jag 3-4 frukter under kvällen....älskar frukt..

någon som kan hjälpa mig med vad jag ska ändra för att bli större och mer muskler?
har börjat att göra detta : http://www.muscles.se/trana-hemma-med-hantlar/

är 14 år och e runt 165-170 cm , 55 kg

tränar sporter cirka 4-5 ggr vecka också..


   
Citera
Ämnesetiketter

Det kommer automatiskt nä du blir äldre. Om så inte skulle vara fallet, skitsamma. Orka care about that.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Be morsan göra mer mat som du kan äta igen på kvällen! Försök äta skolmaten!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

VAr det där mycket mat? ????? :S :S :S :S :S :S:S

Okej förlåt jag ska sluta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingenting:

VAr det där mycket mat?

Han sa ju att de va lite jävla knasboll [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loffapoffa:

Han sa ju att de va lite jävla knasboll [shake]

jag menade det! Skulle skriva "lite",
Gör inte s-munnar till mig, det är fett obehagligt 🙁


   
SvaraCitera

äh vi klämmer väll till med en Careface här då [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingenting:

ag menade det! Skulle skriva "lite",
Gör inte s-munnar till mig, det är fett obehagligt 🙁

Haha förlåt! För en växande pojk vare väl inte så mycket! Men för dig vare väl lagomt tycker jag! Nej förlåt absolut inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loffapoffa:

Haha förlåt! För en växande pojk vare väl inte så mycket! Men för dig vare väl lagomt tycker jag! Nej förlåt absolut inte

aha ookej, då vet man det
Snygg maskering förresten^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingenting:

aha ookej, då vet man det
Snygg maskering förresten^^

Yes! Tack ^^ [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loffapoffa:

mer mat

men vad ska man käka till typ mellis ?
frukt?


   
SvaraCitera

pics or gtfo


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kladdkakan92:

pics or gtfo

?????


   
SvaraCitera

[y]små killar får mera tjejer en de som är stora med muskler


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du borde äta med 2-3 timmars mellanrum. alltså ska du lägga in ett mellanmål efter frukost. sen äta 1-2 timmar innan träning (antar att du inte tar kosttillskott) och sen 1 timme efter (utifall att du fyllt på med snabba kolhydrater igen så kroppen får bra med energi. sen äter du ytterligare en gång innan du går och lägger dig.

Min dag ser ut som följer (det är exakt vad jag äter,jag väger min mat då det är lite annorlunda för mig än för dig)

Frukost: 2,5dl havregryn 30gram protein 1 banan 3dl minimjölk i mixern. Vid sidan om dricker jag 4dl vatten med 1c-vitamin brus och 2 omega3 tabbar.

Mellanmål: 4mackor (osötade och ej gjorda på sirap...detta ska du kolla upp ska inte vara sirap i brödet) med 16skivor kalkon och 2 stekta ägg minst 4 dl vatten till måltiden.

Lunch: 4dl fullkornspasta 1,5kycklingfile 1dl långa gröna bönor 4dl rapsolja på med minst 4 dl vatten till

Företräningsdrink:30gram protein 1dl malto (kolhydrater) 1 portion fierce/massacra

Efterträningsdrink:50gram protein 2,5dl malto 10gram kreatin (minst 8dl vatten)

Middag:3dl fullkornspasta/ris 1,5kycklingfile 1dl långa gröna bönor 4dl rapsolja 3dl vatten

Kvällsmål: 200gram nötfärs (10%fett i detta men det gör inget under uppbyggnad.) 2dl långa gröna bönor 2dl rapsolja 3 dl vatten

Ja så ser dagen ut. Lördagar är ätardag, då blir det att gotta sig till tusen 🙂


   
SvaraCitera