Aviseringar
Rensa alla

MATTE HJÄLP!!


lacostekrokodilen:

läseru natur så står dom inte reglerna med i din mattebok

Läser man natur så klarar man sådana uppgifter [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lacostekrokodilen:

fick en teori där: du som gillar datorer osv, skriver lösningen med decimaler. jag som inte gör det skriver det i bråkform.

en slump? knappast [wink]

Nja, jag brukar skriva tal i bråkform. Har faktiskt börjat ogilla tal med decimaler starkt på senaste tiden, undviker det som pesten. Är säker på att de flesta datavetare skriver rationella tal som bråk.


   
SvaraCitera

lacostekrokodilen:

läseru natur så står dom inte reglerna med i din mattebok

Parentesreglerna står visst med i matteboken, det är väl bara du som inte uppmärksammar de tillräckligt eller missar dem. För de grundläggande reglerna finns definitivt i allas matteböcker som finns i skolan, samhällare som naturare.

lacostekrokodilen:

inte om man läser natur [confused]

Jodu. I min finns det. Matte A,B,C 3000

HobGoblin:

Läser man natur så klarar man sådana uppgifter

Så sant 🙂

sylar:

Nja, jag brukar skriva tal i bråkform. Har faktiskt börjat ogilla tal med decimaler starkt på senaste tiden, undviker det som pesten.

Jag gillar inte decimaltal som typ 1,33.. eller 0,33... Stör mig fett mkt på det. Annars så länge talet är jämnt(eller udda, spela roll) men utan oändligt många onödiga decimaler. Typ 2,5 är ju samma som 2,5000000000000000. Men skitsamma. 2,5 gillar jag bättre än 0,33. Så. Nu vet ni alla det 😛


   
SvaraCitera

jordgubbsflickan:

I min finns det

jordgubbsflickan:

Matte A,B,C 3000

fast man läser matte ABCDE på natur


   
SvaraCitera

lacostekrokodilen:

fast man läser matte ABCDE på natur

Ja, det gör man. Men jag håller på och läser C nu så 😛 Matte D och E kan jag ju inte uttala mig om än 🙂


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera