Aviseringar
Rensa alla

Mattips!


Ämnesstartare

Hej alla glada och matälskande UM:are Söt

Vet inte om det finns en matförslagstråd redan men isåfall har jag missat den och ber så hemskt mycket om ursäkt till er moderatorer Rodnar
Min matinspiration har försvunnit och det börjar bli uttjatat att alltid äta köttfärssås, falukorv, köttbullar eller lax (älskar dock lax).

Har ni några enkla (helst ganska billiga) matförslag att ge mig? Har påbörjat en lista där jag skrivit lasagne, tacopaj och flygande jacob bland annat. (Är inget stort fan av matpajer egentligen men taco är ju alltid gott).

Posta gärna bilder på mat också Rodnar


   
Citera
Ämnesstartare

Laxpaj?

 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

image_13.jpg

Pasta med krämig spenatsås och lax.

image_14.jpg

Laxpaj mhh


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sicce: Laxpaj mhh

Ooh, kanske ska testa. Gillar ju inte pajer så mycket, dock 🙁 Men det kanske är som med taco. Lax alltså.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Frysta grönsaker går till allt! 

Prova soppor, ris och grytor, lasagne osv

Broccolisoppa rekommenderas


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hembakade pizzor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:
Hembakade pizzor

Åh, jaa. Det hade jag glömt att man kan göra.


   
SvaraCitera

grönsakssoppor överlag brukar vara lätt att laga och billigt. typ morotssoppa och tomatsoppa är mina specialare när jag int4e handlat och inte vet vad jag ska laga


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Billig typisk husman

pannbiff m stekt lök
pannbiffar.jpg

sparrissoppasparrissoppa-rotari.jpg

stuvad potatis  m isterband
stuvning.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Enkelt och uppskattat:  


   
SvaraCitera
time
 time

Times franska löksoppa! Den enda dyra ingrediensen är vitt vin men det finns ju små flaskor för typ 30 kr, man kan säkert byta ut det mot något annat eller välja ett alkoholfritt. Allt som behövs är 6 gula lökar, lite socker, grönsaksbuljong, 1 dl vitt vin, lite timjan och lite salt. 


   
SvaraCitera