Aviseringar
Rensa alla

Max 30 = över 30 tillåtet?


Miramithe:

okej vafan, det är inte rätt att sätta en sådan där.
tänk dig om de kommer en som tycker att de inte finns anledning att köra 30 där, sen lite längre fram finns en som tycker att man ska köra 30 där.... kan va svårt för bakom varande att bedöma hur fort framförvarande kör...

Mjo, kanske. Men kanske beror på att det är en återvändsväg som bara leder upp till ett tio-tal villor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hm, hade jag ingen aning om faktiskt, blev skitförvånad att jag fick fel på den frågan...

Balrog_Heart:

länka sidan 😀

man måste ha unika koder för att kunna göra testet/provet på hemsidan 😛
http://www.korkort.com/distanstest/


   
SvaraCitera

A för i helvete!


   
SvaraCitera
Hando

80 gäller då [no-no]


   
SvaraCitera

Dagens tips:
Försök sträva på en genomsnittshastighet på ca 90 km/h oavsett trafiksituation och väglag.

[y]


   
SvaraCitera

Libertad:

Dagens tips:
Försök sträva på en genomsnittshastighet på ca 90 km/h oavsett trafiksituation och väglag.

och sen undrar man varför folk dör i trafiken...


   
SvaraCitera

Miramithe:

och sen undrar man varför folk dör i trafiken...

Jag har aldrig dödat nån i trafiken. Jag har ev. skadat en katt en gång, men det är allt! [no-no]


   
SvaraCitera

TobiasRR:

Just nu förstår jag ingenting, får man köra i över 30 när det är en skylt som säger att man får köra i max 30? o.O

om de tär en blå skylt får du det. förbudsskyltar är röda är och gula. detdär är typ bara rekomenderad hastighet eller nåt[zzz]


   
SvaraCitera

Libertad:

Jag har aldrig dödat nån i trafiken. Jag har ev. skadat en katt en gång, men det är allt!

så katterna är mindre värda då? själv ser jag ingen skillnad på en liten unge och en katt, kör inte på någon utav dom.


   
SvaraCitera

Libertad:

Jag har aldrig dödat nån i trafiken. Jag har ev. skadat en katt en gång, men det är allt! [no-no]

hahha


   
SvaraCitera

TobiasRR:

Just nu förstår jag ingenting, får man köra i över 30 när det är en skylt som säger att man får köra i max 30? o.O

den skylten betyder att 30 är REKOMMENDERAD hastighet.


   
SvaraCitera

Miramithe:

så katterna är mindre värda då? själv ser jag ingen skillnad på en liten unge och en katt, kör inte på någon utav dom.

Om du inte ser skillnad på en katt och en människounge ser jag inte hur fan du fått körkort från början, men om det är svårt att förstå för dig så driver jag.

passaro:

hahha

Det var ärligt talat kattens fel. :/


   
SvaraCitera

Libertad:

Om du inte ser skillnad på en katt och en människounge ser jag inte hur fan du fått körkort från början, men om det är svårt att förstå för dig så driver jag.

jag var ju så seriös oxå....


   
SvaraCitera

Miramithe:

jag var ju så seriös oxå....

"ok"


   
SvaraCitera

TobiasRR:

man får köra i max 30? o.O

om du lärt dig nåt så betyder skylten rekommenderad fart!!!


   
SvaraCitera