Aviseringar
Rensa alla

Max Martin får svenska Polarpriset


Ämnesstartare

stoner:

Jag startade inte den här tråden för att diskutera artisterna som Max Martin skrev text och musik till och producerade därför dom är i mina ögon "tämligen" ointressanta eftersom jag själv är inne på 60-, 70- och 80-talsrock. Utan det intressanta vad beträffar just Max Martin är att han lyckats göra så oerhört många låtar samt produktion av dessa som just blivit topplaceringar för väldigt mycket kända artister.

Bara för att en artist har sålt många plattor så inneär inte det automatiskt att artisten är totalt ointressant. Ett exempel är LED ZEPPELIN som sålt bortåt 1/2 MILJARD album globalt och är troligen en av de grupper som stod mest på scen under 70-talet dvs de framförde flest livekonserter. Med det gör ju knappast gruppen mindre intressant. Led Zep har väl snarare uppnått kultstatus idag. Detsamma som med gruppen PINK FLOYD som totalt låg 889 veckor (drygt 17 år) 1973-1988, 2011 och 2014 på amerikanska Billboardlistan.
.

Har aldrig hört talas om någon "sillstrypare" såvida du inte tänker på Ulf Dageby men han har väl knappast gjord något av värde sedan han lämnade Nationalteatern i början av 70-talet. Han har väl somnat in för gott.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoner:

Jag startade inte den här tråden för att diskutera artisterna som Max Martin skrev text och musik till och producerade därför dom är i mina ögon "tämligen" ointressanta eftersom jag själv är inne på 60-, 70- och 80-talsrock. Utan det intressanta vad beträffar just Max Martin är att han lyckats göra så oerhört många låtar samt produktion av dessa som just blivit topplaceringar för väldigt mycket kända artister.

Bara för att en artist har sålt många plattor så inneär inte det automatiskt att artisten är totalt ointressant. Ett exempel är LED ZEPPELIN som sålt bortåt 1/2 MILJARD album globalt och är troligen en av de grupper som stod mest på scen under 70-talet dvs de framförde flest livekonserter. Med det gör ju knappast gruppen mindre intressant. Led Zep har väl snarare uppnått kultstatus idag. Detsamma som med gruppen PINK FLOYD som totalt låg 889 veckor (drygt 17 år) 1973-1988, 2011 och 2014 på amerikanska Billboardlistan.

Har aldrig hört talas om någon "sillstrypare" såvida du inte tänker på Ulf Dageby men han har väl knappast gjord något av värde sedan han lämnade Nationalteatern i början av 70-talet. Han har väl somnat in för gott.


   
SvaraCitera

stoner:

Jag startade inte den här tråden för att diskutera artisterna som Max Martin skrev text och musik till och producerade därför dom är i mina ögon "tämligen" ointressanta eftersom jag själv är inne på 60-, 70- och 80-talsrock. Utan det intressanta vad beträffar just Max Martin är att han lyckats göra så oerhört många låtar samt produktion av dessa som just blivit topplaceringar för väldigt mycket kända artister.

Bara för att en artist har sålt många plattor så inneär inte det automatiskt att artisten är totalt ointressant. Ett exempel är LED ZEPPELIN som sålt bortåt 1/2 MILJARD album globalt och är troligen en av de grupper som stod mest på scen under 70-talet dvs de framförde flest livekonserter. Med det gör ju knappast gruppen mindre intressant. Led Zep har väl snarare uppnått kultstatus idag. Detsamma med gruppen PINK FLOYD som totalt låg 889 veckor (drygt 17 år) 1973-1988, 2011 och 2014 på amerikanska Billboardlistan.

Har aldrig hört talas om någon "sillstrypare" såvida du inte tänker på Ulf Dageby men han har väl knappast gjord något av värde sedan han lämnade Nationalteatern i början av 70-talet. Han har väl somnat in för gott.

Led Zeppelin är överskattade, jag blir inte övertygad. Uffe kommer aldrig somna in, sluta vara så okänslig!


   
SvaraCitera

ja, pink floyd är medelmåttor också


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll: Led Zeppelin är överskattade, jag blir inte övertygad.

En halv miljard fans är övertygade.  Mycket glad

Istechetvåpunktnoll: Uffe kommer aldrig somna in, sluta vara så okänslig!

Ulf D kan väl med nöd och näppe fylla upp en pub på 50 pers i Gbg kan jag tänka. Förutsatt att det är gratis entré.  Mycket glad

Istechetvåpunktnoll: ja, pink floyd är medelmåttor också

När Pink Floyd skulle ut på världsturné med The Wall lirade de 7 konserter 7 kvällar i rad i London, 7 konserter 7 kvällar i rad i New York City och 7 konserter 7 kvällar i rad i Los Angeles. Bara under dessa tre veckor var det drygt 1,2 miljoner som fick se Pink Floyd. Speglar väl lite grann skillnaden mellan en artist och någon som tror och hoppas att han är en artist.  Mycket gladMycket glad


   
SvaraCitera
Petra

mejafreja:
Är det han som har gjort Kevins nya låt?

Nej det verkar inte så. Men han har en grymt bra röst!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mejafreja:
Är det han som har gjort Kevins nya låt?

Har faktiskt aldrig hört talas om Kevin Faye eller Kevin Ahlqvist Faye som hans kompletta namn tydligen är men mitt svar blir nog - nej, tror inte Max Martin har något musikaliskt samband med honom.


   
SvaraCitera

stoner: Ulf D kan väl med nöd och näppe fylla upp en pub på 50 pers i Gbg kan jag tänka. Förutsatt att det är gratis entré.

lägg ner va

stoner: När Pink Floyd skulle ut på världsturné med The Wall lirade de 7 konserter 7 kvällar i rad i London, 7 konserter 7 kvällar i rad i New York City och 7 konserter 7 kvällar i rad i Los Angeles. Bara under dessa tre veckor var det drygt 1,2 miljoner som fick se Pink Floyd. Speglar väl lite grann skillnaden mellan en artist och någon som tror och hoppas att han är en artist.

Bah, det ändrar inte min åsikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur stort är polarpriset? Känns inte så värst jättecreddigt va?


   
SvaraCitera

stoner: Har faktiskt aldrig hört talas om Kevin Faye eller Kevin Ahlqvist Faye som hans kompletta namn tydligen är men mitt svar blir nog - nej, tror inte Max Martin har något musikaliskt samband med honom.

Okej! Men han verkar ju också ha spelat in musik i staterna, tänkte att det kanske var därför men det är väl många som gör det antar jag 🙂


   
SvaraCitera

Punda: Hur stort är polarpriset? Känns inte så värst jättecreddigt va?

Alla som får det brukar komma till Sverige för att ta emot det..
Det är la rätt bra jobbat ändå


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fantastiskt:

Alla som får det brukar komma till Sverige för att ta emot det..
Det är la rätt bra jobbat ändå

aa har läst på nu å får bestämt instämma att det la var rätt bra jobbat ändå


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är han en bra vän eller


   
SvaraCitera
Smilen

aristoteles: Aldrig hört talas om faktiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur kan man gå från något så värdigt som Emmylou Harris till Max Martin? Bete er.


   
SvaraCitera