Forumet - Maxat meritvärde, 320p!

Maxat meritvärde, 320p!

2831 1 80
Hej.

Vi började dagen med att ha avslutning i kyrkan, kören sjöng och vi coolingar satt och garvade åt alla som rösten skar sig för. Vi satt längst bak - givetvis.

Rektorn, vars tal var bristande ingav fortfarande lite lycka inför julen. Han hoppade sedan över till det viktigaste, plugghäst-stämpeln - bästa betyg HT12.

"Carl *******, i 9A, grattis. 320 poäng meritvärde, inte illa - stig fram". Jag steg fram med jublet i ryggen, speciellt av min klass. När jag skulle kliva upp för en liten trappa nära altaret, dvs längst fram i kyrkan där rektorn stod hörde jag en massa glåpord mot mig. Att jag var en plugghäst och inte hade bättre för mig i livet. Jag svarade helt enkelt bara "håll käften" för jag är så otroligt ball.

Jag tog emot ett litet pris, en chokladask. Fick lite mer glåpord mot mig. Men när jag stod där och kollade ut över alla nollor som ska hålla på att hacka ner på andra njöt jag - mer än någonsin! Så jävla gött, rätt upp i deras ansikte!

Nu har man maxade poäng. Kommer in vart fan jag vill, love life.

Ha en fortsatt trevlig dag.

Vad fick ni? Kom ihåg att räkna bort ett betyg, jag skulle ha haft 340p annars.

Spana också in:

Blivande_japan:

Så att du tror att han inte har så många vänner grundar du på ditt sunda förnuft..?
oookej...

Jaså var det den delen du menade?
Jag syftade på att han blev utbuad av många när han gick upp och ej skrev att någon sade till de som gjorde det alt "det gör inget för jag har mina vänner" el dyl, utan endast valde att skriva negativt och snobbigt.
isola:

Jag syftade på att han blev utbuad av många när han gick upp och ej skrev att någon sade till de som gjorde det alt "det gör inget för jag har mina vänner" el dyl, utan endast valde att skriva negativt och snobbigt.

Så bara för att han blev utbuad så drog du genast en parallell till att han inte hade så många vänner och därmed var socialt missanpassad?

Att man inte har så många vänner på högstadiet behöver inte ha ett skit med ens sociala färdigheter att göra, det kan vara så att man är väldigt blyg eller helt enkelt inte har något gemensamt med sina klasskamrater.
Sen vet vi ju faktiskt inte ens om han har många vänner eller inte.
Blivande_japan:

Så bara för att han blev utbuad så drog du genast en parallell till att han inte hade så många vänner och därmed var socialt missanpassad?

Missanpassad påstod jag inte, utan efter hans "jag är bättre än alla andra näsan i vädret"-ton i inlägget och att det verkar ha varit flera som buade ut honom drog jag slutsatsen att han hade en sådan attityd irl också.
Man kan vara en "pluggis" och vinna priser för det utan att få glåpord och buord efter sig, det beror på hur man är som person.
isola:

Missanpassad påstod jag inte, utan efter hans "jag är bättre än alla andra näsan i vädret"-ton i inlägget och att det verkar ha varit flera som buade ut honom drog jag slutsatsen att han hade en sådan attityd irl också. Man kan vara en "pluggis" och vinna priser för det utan att få glåpord och buord efter sig, det beror på hur man är som person.

Att vara snobbig och dylik är en skyddsmekanism, hur jävla kul tror du själv att det är att bli utbuad framför hela skolan? Visst, han kanske är jävligt dryg också, men det vet du ju inte.

isola:

fast det har ju med den sociala färdigheten att göra, tycker jag.

Man kan fungera bra socialt även om man är blyg. Som sagt vet vi inte om han är det heller, det jag reagerade på var att du helt random skrev att han inte verkade ha någon social förmåga.
Blivande_japan:

Att vara snobbig och dylik är en skyddsmekanism, hur jävla kul tror du själv att det är att bli utbuad framför hela skolan? Visst, han kanske är jävligt dryg också, men det vet du ju inte.

Är man inte snobbig och lever i villfarelsen att man är bättre än andra är risken mindre att man blir utbuad och dyl.

Blivande_japan:

e på var att du helt random skrev att han inte verkade ha någon social förmåga.

Det skrev jag inte, det jag skrev var att han inte verkar ha så många vänner.
isola:

Missanpassad påstod jag inte, utan efter hans "jag är bättre än alla andra näsan i vädret"-ton i inlägget och att det verkar ha varit flera som buade ut honom drog jag slutsatsen att han hade en sådan attityd irl också.

så du drar slutsatsen att han inte har social förmåga och inga vänner utifrån att det var några nollor som ropade glåpord efter honom? du valde att lämna biten där han

Gummihest:

steg fram med jublet i ryggen, speciellt av min klass.

?

isola:

Man kan vara en "pluggis" och vinna priser för det utan att få glåpord och buord efter sig, det beror på hur man är som person.

nej inte nödvändgitvis. inte på högstadiet. där retas man automatiskt för att någon är annorlunda, oavsett på vilket sätt. speciellt om man vågar säga emot och inte viker an. och nej, man är inte snobbig eller dryg för att man känner att man kommer klara sig bra mycket bättre än många idioter man pluggar med, speciellt om dem är taskiga mot en.

realiy check, any one?