Aviseringar
Rensa alla

maxbud -tradera


Ämnesstartare

okej. nu behöver jag lite hjälp ifrån någon människa som kan tradera.se utan och innan.
och jag kan tydligen inte maila tradera själv om en sånhär simpel grej..

det är första gången jag tänkt buda på tradera..
saken jag vill köpa går ut om 20 timmar.
utropspriset är 1 kr,
och just nu är det högsta budet 61 kr.

Jag tänkte buda 65 kronor,

Men sen när jag kollat runt lite så står det en massa om något jävla "maxbud".
Tydligen så är det så att
-om jag budar 65 kronor,
och någon skulle höja med 30 spänn så priset höjs till 95..
Ja då går tydligen min auktionsgrej automatiskt på och höjer skiten med kanske 10 kronor. så då är det uppe i 105 kr,
fast jag ifrån början bara ville lägga max 65.
Så det är helt enkelt så att man inte kan lägga ett vanligt bud, då man lägger på en femma, förän man måste bli orolig att hela auktionen kommer suga pengar ur mig för att någon jävla automatisk höja-budet-efter-varje-nytt-bud-lagts existerar.

eller har jag fått allt om bakfoten?


   
Citera
Ämnesstartare

Du kan ställa in maxbud på aktionen så den budar automatiskt upp till ett visst belopp, om du inte ställer in något sådant är det ingen fara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

maxbudet är det du sätter det på, dvs om du sätter 65 kr, så är ditt maxbud 65 kr. inte nuvarande belopp +65 kr.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

maxbudet är det du sätter det på, dvs om du sätter 65 kr, så är ditt maxbud 65 kr. inte nuvarande belopp +65 kr.

så om man säger att jag budar 65 kronor.
och någon höjer med 10 kronor efter mig så priset är 75.
då kommer det inte hända så mycket mer för min del om jag inte vill buda ytterliggare en gång till?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skidröw:

så om man säger att jag budar 65 kronor.
och någon höjer med 10 kronor efter mig så priset är 75.
då kommer det inte hända så mycket mer för min del om jag inte vill buda ytterliggare en gång till?

nej, då är du överbjuden, och kan sätta ett nytt maxbud eller skita i det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har du fått svar på frågan? kan tradera utantill så behöver du mer hjälp fråga på [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Turkeso:

Har du fått svar på frågan? kan tradera utantill så behöver du mer hjälp fråga på

oj. såg inte ditt svar förän nu [smile]

nejmen... nja.
jag förstår inte själva grejen bara...
Alltså!

tex.
högsta budet just nu är 55.
jag budar 60.
Och en annan jäkel kommer senare och budar
så högsta priset blir 70.
Kommer dendär tradera räknaren automatiskt höja så det står att jag har budat ÄNNU högre eller måste jag gå tillbaks och buda igen ifall jag vill det?
FATTAR INTE.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skidröw:

tex.
högsta budet just nu är 55.
jag budar 60.
Och en annan jäkel kommer senare och budar
så högsta priset blir 70.
Kommer dendär tradera räknaren automatiskt höja så det står att jag har budat ÄNNU högre eller måste jag gå tillbaks och buda igen ifall jag vill det?
FATTAR INTE.

Maxbud är ett bud du kan tänka dig att max betala, exempelvis en mobiltelefon med utgångspris 1 krona så tycker du att du kan tänka dig att max betala 100 kronor för den, då skriver du in 100 kronor och då bjuder Tradera automatiskt när någon lägger ett högre bud upp till 100 kronor. Kommer någon och då lägger budet 101 kr eller mer då bjuder inte Tradera mer åt dig utan då får du gå in och lägga ett bud själv.

Maxbud är för personer som kanske inte har tid eller möjlighet att närvara när auktionen håller på att ta slut och kan användas även som en bekvämlighet, brukar själv använda den till och från [y]

Vi tar ditt exempel: Priset ligger på 55 kr, du lägger bud 60 kr sedan kommer någon och lägger 70 kr, skriver du nu 75 kr då blir det 75 kr men om någon lägger 80, då blir det 80, skriver du däremot 100 kr nu då kommer Tradera automatiskt bjuda om någon lägger ett bud över 75 upptill 100 kronor.

Vi tar ett exempel där det rör sig om mer pengar. En båtmotor, utgångspris 100 kronor. Vi säger att jag vill ha denna motor och kan tänka mig att betala max 2000 kr, då skriver jag in det. Då kommer det första budet vara 100 kr lagt av mig, kommer du nu och bjuder 500 kronor då höjer Tradera mitt bud automatiskt till 510 kr upp till 2000 kr. Skriver du nu 2010 kronor då slutar maxbudet för mig att gälla och du har det högsta budet.

Förstår du nu hur det fungerar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera