Aviseringar
Rensa alla

Med anledning av tråden "sexuella övergrepp?"


Ämnesstartare

Angående det där med att ha tillåtelse att tafsa på folk så har jag väldigt svårt att föreställa mig någon verklig människa som faktiskt drar till med ett "tja, får jag känna lite på din/a [delar]?"
Det borde givetvis vara så, men jag är rätt säker på att även om det skulle vara uppskattat för objektet i fråga så skulle den tycka att tafsaren var rätt jävla knäpp och skulle svara med ett misstänksamt "nej..." om den frågade om lov först. Gissningsvis för att folk i allmänhet är vana vid/utgår från att saker bara händer som de händer, eller att andra spontant skall veta på förhand om det är uppskattat eller inte via signaler/kroppsspråk och annat lätt misstolkat luddigt trams.

Människor är lustiga varelser, jag begriper mig inte på er alls och visar så stor respekt att jag alltid kommer att förbli allena.


   
Citera
Ämnesstartare

Brukar aldrig direkt rör folk "så" men de få gånger jag gjort de så har jag aldrig frågat direkt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Faktiskt inte. 


   
SvaraCitera

Jungman: Nej

men jag går inte heller fram till folk på stan å gör d.....


   
SvaraCitera

eller skolan för den sakens skull, när jag gick där


   
SvaraCitera

Aldrig frågat direkt brukar märka om en person inte vill


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

men jag går inte heller fram till folk på stan å gör d.....

vad menar du? kan man inte fråga om nån vill ha beröring på andra platser än ute på stan?


   
SvaraCitera
mens
 mens

nä. brukar å andra sidan inte gå direkt på könet heller. och innan läsa av. förväntar mig att andra gör detsamma. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mens: nä. brukar å andra sidan inte gå direkt på könet heller.

syftar givetvis inte enbart på kön utan vadhelst som kan anses obehagligt om det är oönskat


   
SvaraCitera
mens
 mens

Jungman:

syftar givetvis inte enbart på kön utan vadhelst som kan anses obehagligt om det är oönskat

mens: nnan läsa av. förväntar mig att andra gör detsamma.


   
SvaraCitera

thl*kt N.:

vad menar du? kan man inte fråga om nån vill ha beröring på andra platser än ute på stan?

menade bara att d är skillnad mellan olika situationer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Frågan är ställd till killar kan jag förstå. Själv tafsar jag aldrig på killar utom på de killar jag känner väldigt väl och då accepterar jag självklart att de tafsar tillbaka. 


   
SvaraCitera
Exner

Jungman: Människor är lustiga varelser, jag begriper mig inte på er alls och visar så stor respekt att jag alltid kommer att förbli allena.

Man förväntas veta och förstå när det är ok eller inte. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner: Man förväntas veta och förstå när det är ok eller inte.

utgår från att det aldrig är ok, vill inte pyssla med gissningslekar som kan ha digra konsekvenser


   
SvaraCitera

De enda gångerna som jag just har tafsat är när en person har tafsat på mig, för då anser jag att personen har bett om det.  Och såklart är det då skämtsamt, mellan mig och den personen. 
Själv tar jag aldrig såna initiativ.


   
SvaraCitera