Aviseringar
Rensa alla

Medborgarlön?



   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

bidrag alltså


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej lön pga vi kallar det så även om man ej behöver prestera för att få det oki då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har alltid varit för medborgarlön eftersom det är en rättvis sak och det skulle utjämna skillnaderna lite skulle jag tro Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

basinkomst är ett bättre ord


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja och när vi ändå håller på tycker jag vi ska införa att folk bara kan vara snälla


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rik vit tjej:
ja och när vi ändå håller på tycker jag vi ska införa att folk bara kan vara snälla


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Svårt att se hur det skulle fungera. Kan man få pengar utan att varken arbeta eller ens söka jobb kommer många troligtvis strunta i det. Finns väl en anledning till varför tanken inte praktiseras runt om i världen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:
Svårt att se hur det skulle fungera. Kan man få pengar utan att varken arbeta eller ens söka jobb kommer många troligtvis strunta i det. Finns väl en anledning till varför tanken inte praktiseras runt om i världen.

Självfallet skall det löna sig att arbeta. Vi snackar ju ganska basic här, men så att det går ihop om man studerar utan att behöva ta massiva lån etc.  


   
SvaraCitera

MarcusKing:
Har alltid varit för medborgarlön eftersom det är en rättvis sak och det skulle utjämna skillnaderna lite skulle jag tro Glad

Hur hade du tänkt finansiera det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

presidente:

Hur hade du tänkt finansiera det?

Ta bort alla bidrag och allt sådant.


   
SvaraCitera

MarcusKing:

Ta bort alla bidrag och allt sådant.

Så du är för skatt? Trodde inte anarkokapitalister var det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

presidente:

Så du är för skatt? Trodde inte anarkokapitalister var det.

Om det ska finnas en stat så tycker jag att medborgarlön är ett bra sätt att förse folket med ekonomiska resurser. Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MarcusKing:

Om det ska finnas en stat så tycker jag att medborgarlön är ett bra sätt att förse folket med ekonomiska resurser. Glad

Varför är det viktigt? I ett statslöst samhälle hade de ej fått resurser?   


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Varför är det viktigt? I ett statslöst samhälle hade de ej fått resurser?   

"Om det ska finnas en stat"...


   
SvaraCitera