Aviseringar
Rensa alla

media, kan man lita på dom?


Ämnesstartare

jo såhär, typ nyss läste jag rätt version av mordet på skolan då en 16 åring dog och jag blev ganska irriterad på att det första som media skrev var att dom hade bråkat och att 14 åringen varit mobbad osv, detta stämde ju inte alls.


   
Citera

nej


   
SvaraCitera

Ja, ni blir bara lurade av Putin.


   
SvaraCitera

handendärnissen:
jo såhär, typ nyss läste jag rätt version av mordet på skolan då en 16 åring dog och jag blev ganska irriterad på att det första som media skrev var att dom hade bråkat och att 14 åringen varit mobbad osv, detta stämde ju inte alls.

'15 år.
Jo det finns uppgifter om att den som dog har på ngt sätt provocerat gärningsmannen. 
Jag bor bara 5 mil ifrån den skolan och har vänner som kände. Ja AB och expressen säger inte det som stämmer överens med verkligheten. Allmänheten behöver inte veta det, jubel idioter till Journalister har svårt att respektera människors missöden i såna här fall.   


   
SvaraCitera

Punda:
Ja, ni blir bara lurade av Putin.

haha just det så var det ju :DD


   
SvaraCitera

Media ger en vinklad konstig historia så nej..


   
SvaraCitera

handendärnissen:Detta stämde ju inte alls.

Hur vet du det?


   
SvaraCitera

handendärnissen: Att 14 åringen varit mobbad osv.

Media skrev väl det eftersom pappan hade ju sagt att hans 14 åriga son hade blivit mobbad? Att han sökt hjälp men inte fått någon hjälp osv.


   
SvaraCitera

Mediernas mål ä ju i grund och botten att tjäna pengar. Ibland måste dom vrida på sanningen för att få folk att läsa mer...


   
SvaraCitera

Klart man kan lita på etablerad media. De har källor. 


   
SvaraCitera
Kudhos

All media har en agenda eller demografi de vill representera. Vill du ha ovinklad media så får vända dig till TT och reuters. 


   
SvaraCitera

Ofta inte 


   
SvaraCitera

Naaj


   
SvaraCitera

Du kan lita på (etablerad) media i den utsträckning att de inte rakt ut ljuger. Däremot har samtliga nyhetskällor politiska inriktningar och/eller ett ekonomiskt intresse, vilket gör att rapporteringen, precis som vad gäller all information, kan blir rätt skev och sensationalistisk. Dessutom kan ju människor som intervjuas tänkas undanhålla sanningen själva, så man får pussla.


   
SvaraCitera
Smilen

Självklart. Media har alltid rätt. Idiotiskt att säga annat.


   
SvaraCitera