Aviseringar
Rensa alla

Media programmet


Ämnesstartare

Är det någon här som har gått eller går på media programmet som kan berätta lite om hur det är osv?
T.ex hur bra betyg man måste ha.
Det skulle vara snällt om någon ville berätta hur det är och sånt för jag skulle gärna vilja gå det programmet. Jag ska börja 9an efter sommaren så snart är det dax att välja! [smile]


   
Citera
Ämnesstartare

Blondinen111:

T.ex hur bra betyg man måste ha.

Dåliga. Man behöver nog inte ens plugga hemma för att komma in media.

Blondinen111:

Det skulle vara snällt om någon ville berätta hur det är och sånt för jag skulle gärna vilja gå det programmet

Har kompisar som gått ut, de ångrade sig att de valde just det Media, då det är så begränsat jämförelse med samhäll och natur. Kan förstå att man inte pallar natur, men vrf inte samhäll? Mycket bättre ur framtidsperspektiv.

Men det beror på vad du siktar på, att tjäna bra eller om det räcker med 18-25 000 om vi räknar med dagens valuta kurs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SAmini:

Dåliga. Man behöver nog inte ens plugga hemma för att komma in media.

det trodde jag inte [surprised]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

SAmini:

Har kompisar som gått ut, de ångrade sig att de valde just det Media, då det är så begränsat jämförelse med samhäll och natur. Kan förstå att man inte pallar natur, men vrf inte samhäll? Mycket bättre ur framtidsperspektiv.

Jag vill bli journalist så därför tänkte jag gå media, men efter det du berättat så går jag nog hellre samhälle.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blondinen111:

det trodde jag inte

Okej, jag överdrev lite, men vissa behöver i alla fall inte plugga för att komma in.

Hade kompisar som fick runt 200, vilket man måste vara dum i huvudet för att inte lyckas få, och alla dem kom in 😛

Blondinen111:

Jag vill bli journalist så därför tänkte jag gå media, men efter det du berättat så går jag nog hellre samhälle.

Men det kan du nog bli om du väljer samhäll också. Saken är att du kanske ångrar dig, det finns mycket fler yrken att välja mellan och få en vidareutbildning om du väljer samhäll än media.

Men prata med din syv sen 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SAmini:

Men det kan du nog bli om du väljer samhäll också. Saken är att du kanske ångrar dig, det finns mycket fler yrken att välja mellan och få en vidareutbildning om du väljer samhäll än media.

Ja det är sant, men tack att du berätta lite 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gå sam media isåfall. Känner dock massa sköna pajsare som går vanlig media, men sam media är nog bäst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KannibalKocken:

så du går på vanlig media?

haha, dödad.

Maxwinner:

Börja inte i Nacka Mediagymnasiet, det är en bra skola men jag vill slippa se dig i MIN skola

hahahaha

Blondinen111:

Ja det är sant, men tack att du berätta lite 😉

lugnt 😉

McLuver:

Gå sam media isåfall

Juste, tänkte inte på det. Men det bästa är att sitta ner med sin syv och kolla vad man kan göra efteråt med den linjen man vill börja i, om man kan plugga vidare, vilken yrken osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag hoppade av efter två år, så jag ska nog inte säga något mer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blondinen111:

media programmet

[cry]

tips: träna på när man ska särskriva och inte, en kunskap som är mycket värdefull inom journalistyrket [smile]


   
SvaraCitera

Blondinen111:

Jag vill bli journalist så därför tänkte jag gå media, men efter det du berättat så går jag nog hellre samhälle.

Sen finns det ju också vissa program med inriktning journalistik.


   
SvaraCitera

SAmini:

Men det kan du nog bli om du väljer samhäll också. Saken är att du kanske ångrar dig, det finns mycket fler yrken att välja mellan och få en vidareutbildning om du väljer samhäll än media.

samtidigt ska man inte ta det på för stort allvar, det är väldigt enkelt att läsa upp behörighet i efterhand. däremot nu när möjligheten att läsa upp betyg skopas kan det vara en fördel att gå någonting man äär intreserad av och få bra betyg..


   
SvaraCitera

JA GÅR MEDIA OCK DE E JETEKULL


   
SvaraCitera

klåparen:

JA GÅR MEDIA OCK DE E JETEKULL

[y]


   
SvaraCitera

Micheliin:

[y]

Helt seriöst. Jag älskar det.


   
SvaraCitera

klåparen:

Helt seriöst. Jag älskar det.

Jag tror dig.


   
SvaraCitera