Aviseringar
Rensa alla

Median gör allt dom kan för att stoppa SD.


time:
För inte mindre än en kvart sen läste jag på AB att en socialdemokrat fått avgå för att han skickat tvivelaktiga sms till en yngre kvinna.

Publicerades namn på personen? Har namn någonsin INTE publicerats vad gäller SD-skandaler?


   
SvaraCitera
time
 time

N.W:

Publicerades namn på personen? Har namn någonsin INTE publicerats vad gäller SD-skandaler?

Det är inget jag reflekterat över, men jag tycker det är rätt jämnt fördelat när de uppger namn eller inte. Till exempel uppger de namn om personen det handlar om gått att nås för en kommentar, vanligtvis - såvida inte brottet/misstaget hamnat på bild och det inte finns några tvivel. Annars finns det en risk att tidningen stäms för förtal, och det är det ju oftast ingen som vill.


   
SvaraCitera

time:

Det är inget jag reflekterat över, men jag tycker det är rätt jämnt fördelat när de uppger namn eller inte. Till exempel uppger de namn om personen det handlar om gått att nås för en kommentar, vanligtvis - såvida inte brottet/misstaget hamnat på bild och det inte finns några tvivel. Annars finns det en risk att tidningen stäms för förtal, och det är det ju oftast ingen som vill.

Jag har aldrig läst ett enda fall av SD-skandal där man inte publicerat namn. Jag har aldrig läst en eventuellt liten SD-skandal utan att media slagit på stort. Däremot har jag läst om massvis med skandaler där media dolt både namn och partitillhörighet och i vissa fall helt struntat i att skriva om saken överhuvudtaget.

Här finns som sagt en lång lista på dömda politiker från andra partier som man sällan hör om, däremot är ett vanligt förekommande ämne dömda SD-politiker, även om det bara rör sig om någon som hållit för hårt i en polis tumme. (Linus Bylund)

https://docs.google.com/document/d/1xO_kruy8hgikQBZ3KYJfpjN2RNXUiP-i3HFJVz84zL8/preview?sle=true%C2%A0


   
SvaraCitera
time
 time

N.W:

Jag har aldrig läst ett enda fall av SD-skandal där man inte publicerat namn. Jag har aldrig läst en eventuellt liten SD-skandal utan att media slagit på stort. Däremot har jag läst om massvis med skandaler där media dolt både namn och partitillhörighet och i vissa fall helt struntat i att skriva om saken överhuvudtaget.

Här finns som sagt en lång lista på dömda politiker från andra partier som man sällan hör om, däremot är ett vanligt förekommande ämne dömda SD-politiker, även om det bara rör sig om någon som hållit för hårt i en polis tumme. (Linus Bylund)

https://docs.google.com/document/d/1xO_kruy8hgikQBZ3KYJfpjN2RNXUiP-i3HFJVz84zL8/preview?sle=true%C2%A0

Listan är ju både med namn och dessutom verkar minst hälften ha publicerats i etablerad media... 


   
SvaraCitera

time:

Listan är ju både med namn och dessutom verkar minst hälften ha publicerats i etablerad media... 

Informationen kommer från domar om jag minns saken rätt. 


   
SvaraCitera

"Vilken nyhet" 

Skulle också visa det jag ville om jag var media.


   
SvaraCitera
Hyfs
 Hyfs
Ämnesstartare

Z0dd:

Nej, folk ogillar SD ändå. De får skylla sig själva att de har dåligt rykte, det händer liksom inte att miljöpartister går omkring i naziuniform, förordar våldtäktshot eller skriver "ut med alla negrer!!" på facebook, men det gör sverigedemokrater och det är inte medias fel.

Detta är ju enskilda individer i SverigeDemokraterna. Och SD håller på att rensa deras parti på nötter. Nej en miljöpartister gör ej det men alla i SD går ej i naziuniformer precis som att alla i miljöpartiet inte går och bli dömda för sexbrott mot en 90 årig.


   
SvaraCitera

Hyfs: Detta är ju enskilda individer i SverigeDemokraterna.

Dessa enskilda indidiver är dock många i antal. SD lockar idioter mer än vad övriga riksdagspartier gör.


   
SvaraCitera

Z0dd:

Dessa enskilda indidiver är dock många i antal. SD lockar idioter mer än vad övriga riksdagspartier gör.

SD är också det nyaste partiet och dessutom det parti vars politiker får utstå mest hot. Säkert det parti som har svårast att hitta folk som vill kandidera. Kan höra ihop. 


   
SvaraCitera
Hyfs
 Hyfs
Ämnesstartare

Z0dd:

Dessa enskilda indidiver är dock många i antal. SD lockar idioter mer än vad övriga riksdagspartier gör.

Absolut SD är ett ungt parti och det tar tid att forma en bild av hur deras parti ser ut.


   
SvaraCitera
1009
 1009

Hyfs: Alla dessa tre artiklar är ett försök att få folk att hata SD.

Du tror inte att det blivit ännu mer rabalder om dylikt hade uppdagats inom något annat parti? Känns snarare som att SD kommer lindrigt undan och ofta slipper kritik för sin rasism eftersom det liksom inte har något nyhetsvärde att påpeka att SD är rasister.

Hyfs: Vänster partiet hette inte för så länge sen VPK. Vänsterpartiet kommunisterna. De var öppna kommunister

Oj vad hemskt då. Verkligen lika illa som att vara rasist... 


   
SvaraCitera
time
 time

N.W:

Informationen kommer från domar om jag minns saken rätt. 

Ja, vem som helst kan kolla upp domar. Jag syftar på länkarna till de medier som skrivit om händelsen. Hade du scrollat ner bara lite grann hade du sett att det mesta publicerats av vanlig media, och i de fall där det inte skrivits om det, har det ju uppenbarligen gått att få fram informationen - annars hade dokumentet inte gått att skriva.

SDare har en större procentuell grad av dömda politiker eftersom de är ett mindre parti än vad till exempel S är. Det är ingen som påstår att de andra partierna är fläckfria. 


   
SvaraCitera

Media motarbetar SD genom att avslöja att de är det mest brottsliga partiet. 🙂

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19476706.ab


   
SvaraCitera

Z0dd:
Media motarbetar SD genom att avslöja att de är det mest brottsliga partiet. 🙂

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19476706.ab

Så otroligt fånigt. Detta gäller alltså enbart tv-licensen, sjukanmälan och nedladdning på nätet. SD ligger i framkant, men inte alls med särskilt mycket. SD ligger samtidigt lägst vad gäller svart städhjälp och svart hantverkshjälp, vilket även bör kunna ses som olagligt. Men detta fokuserar aftonbladet naturligtvis inte på. Något som däremot sticker ut är att 25, 20 och 30% av MPs, V och FIs riksdagskandidater har använt narkotika, vilket också i regel är olagligt. Där väljer inte heller aftonbladet att göra någonting större på trots att siffrorna är mycket mer anmärkningsvärda än SD politikernas svar vad gäller tv-licens, sjukanmälan och nedladdning.

Rubriken blir istället "SD-kandidater mest olagliga", baserat på tre "olagliga" frågor som SD var i topp på samtidigt som man valde bort 3 andra "olagliga" frågor där SD inte alls var i topp. Patetiskt. Skrämmande att folk, (zodd), går på skiten.

Märks att media börjar bli extremt desperata.


   
SvaraCitera

N.W: Märks att media börjar bli extremt desperata.

Ehm, du är som vanligt extremt desperat i att försvara SD.


   
SvaraCitera