Aviseringar
Rensa alla

Medicin


Ämnesstartare

Kan man bli tvingad att ta medicin? Alltså antideppresiv medicin dom hållar fast en och tvingar en att ta det... Det kan väl knappast vara lagligt?[confused]


   
Citera

jo. lagligt. kallas att tvångsmedicinera


   
SvaraCitera

kända personer som blivit tvångsmedicinerade:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Anna_Odell


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wtf... inte med just antidepressiva tror jag? :S Möjligen lugnande.


   
SvaraCitera

Finns det starka skäl, ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lacostekrokodilen:

kända personer som blivit tvångsmedicinerade:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Anna_Odell

HAHAHAAH! Hon gav tvångsmedicinering ett ansikte.. fast hon hade inget emot det.


   
SvaraCitera

jo enligt Lagen om psykiatrisk tvångsvård.


   
SvaraCitera

Tror det mest gäller antipsykotiska mediciner då personen i fråga kan skada både sig själv och andra genom sin sjukdom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lacostekrokodilen:

jo. lagligt. kallas att tvångsmedicinera

För att dom säger att personen skär sig själv i armarna när man inte en gör det och mår dåligt av medicnen?[confused] Det låter inte specielt lagligt....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså hon är inte sjuk på något sätt men dom säger att hon är deprimerad och att hon ska äta medicin så hon vill inte så dom håller fast henne och tvingar henne? Är inte det olaga frihetsberaövande?


   
SvaraCitera

metafor:

Hon gav tvångsmedicinering ett ansikte.. fast hon hade inget emot det.

[crazy] dock är hon ju ett PR-geni. grymt sett att etablera sig inom konstsverige.


   
SvaraCitera

sätt*


   
SvaraCitera

looptroop:

olaga frihetsberaövande?

Nej


   
SvaraCitera

de är lagligt att tvångsmedicinera.
men de är inte jätte vanligt att de gör de på ungdomar, med anti dep.


   
SvaraCitera
Gloria

looptroop:

Kan man bli tvingad att ta medicin? Alltså antideppresiv medicin dom hållar fast en och tvingar en att ta det... Det kan väl knappast vara lagligt?

Har det hänt dig? Hur gammal är du?
För mig handlade det om påtryckning. Äter du inte så får du inte vara sjukskriven. Jag föll till slut till föga, med alla tänkbara biverkningar. Nu säger jag ifrån med pondus.

NEJ man kan inte tvinga, det är inteförsvarbart. Det är din kropp. Ingen annan kommer att ta ansvaret för vad som händer.


   
SvaraCitera