Aviseringar
Rensa alla

Medicin mot depression


Ämnesstartare

Skrev en text men tyvärr så stalkar folk mig och förstör för mig så allt fuckade upp sig.

Mår oerhört dåligt och ingenting i världen skulle kunna muntra upp mig.
Just nu vill jag två saker; isolera mig från allt sällskap och gråta ut. Men kan inget av det, för pappa sitter i rummet intill.

Usch. Asså, orkar verkligen inte.

Är inte sådan som tror/tycker medicin är enda lösningen men jag har nått en punkt i mitt liv då jag verkligen inte orkar mer och det handlar inte om hormoner.
Att överväga självmord varje dag i mer än två månader är inte normalt.

Söker medicin som innehåller många naturliga ämnen, inte är allt för starkt och som piggar upp.
Får inte innehålla koffein och jag vill att det ska verka snabbt - alltså inte att jag måste ta det i 14 dagar för att börja få resultat.

Min fråga till er är nu: vet eller tror ni att det finns något sådant här? Har ni några tips?


   
Citera
Ämnesstartare

Besök läkare


   
SvaraCitera

Nej, jag tror inte att det finns något som möter dina krav. Du borde ta kontakt med BUP om du är under 18, annars vuxenpsykiatrin, så att du kan få tala med en läkare som kan det här.

Då kan du uttrycka din oro över starka mediciner, men samtidigt så är nog din bästa chans antidepp. Det tar tid innan det börjar verka, men om du svarar bra på det bör det hjälpa dig.

Annars så är nog samtalsterapi också viktigt, men även det tar tid.

Hursomhelst, ta kontakt med psykiatrin, där någon verkligt kunnig kan hjälpa dig.


   
SvaraCitera