Aviseringar
Rensa alla

Medicin mot social fobi & depression?


Schism:

stændig salongsberusning genom omdømesreglerande psykofarmaka. ska spinna vidare på detta. ofarliga alkoholtabletter kanske vore en grej.

haha låter som enda lösningen![wink]


   
SvaraCitera

Jag tycker att du ska söka hjälp hos en psykolog istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Jag tycker att du ska söka hjälp hos en psykolog istället.

Mamma har snackat med bup nu!


   
SvaraCitera

szara:

Mamma har snackat med bup nu!

Åh vad bra. Har du fått någon tid?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Har du fått någon tid?

Nej inte än. Mamma ringde dit och de pratade typ 30 minuter. Sen på Onsdag så ringer nån från bup och frågar mamma massa av mig, och efter de får de väl bedöma hur illa det är och hur snabbt jag kan eller behöver få hjälp! Får hoppas det inte tar för lång tid.. kan typ inte gå till skolan längre


   
SvaraCitera

szara:

Nej inte än. Mamma ringde dit och de pratade typ 30 minuter. Sen på Onsdag så ringer nån från bup och frågar mamma massa av mig, och efter de får de väl bedöma hur illa det är och hur snabbt jag kan eller behöver få hjälp! Får hoppas det inte tar för lång tid.. kan typ inte gå till skolan längre

Hoppas verkligen att det löser sig och att du får den hjälp du behöver.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Hoppas verkligen att det löser sig

Ja.. tack 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

szara:

medicin man kan ta för social fobi

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

szara:

Biverkningar?

Man kan bli glad och börja prata med folk[sad]


   
SvaraCitera

S3ON:

Alkohol?

Hehehehe

szara:

Någon som vet vilken medicin man kan ta för social fobi och depression/nedstämdhet?

Du bör undvika mediciner när du kan, det är bättre att du åtminstone försöker lösa problemet med en kurator, psykolog, livscoach m.m.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker det är lite knasigt att fundera på mediciner innan du ens varit på ett första möte. Medicinering är bra att undvika. Och ja, om du behandlas med antidepressiva kommer du garanterat få vissa biverkningar. Vilka, i vilken grad och hur många är individuellt.


   
SvaraCitera