Aviseringar
Rensa alla

Medicinsk Abort


Ämnesstartare

Jag gjorde en medicinsk abort för 4 dagar sedan och känner mer och mer för varje dag hur jag "ångrar" mig. Att behålla barnet var inget alternativ när jag var gravid eftersom jag inte har pengar, bor hemma, pappan till barnet ville inte ha det och jag vill inte att mitt barn ska växa upp med en ensamstående mamma som bor hemma hos sina föräldrar utan pengar. Jag var i vecka 6 när aborten gjordes och jag tänker hela tiden på vart den är nu, om det var flicka eller pojke och hur den hade sett ut. Det känns så tomt. Efter aborten försvann illamåendet och allt direkt, saknar tillochmed att må illa och spy! Någon som är i en liknade situation? Känns som att man själv måste gått igenom en abort för att förstå hur det är.


   
Citera

Inte varit i en liknande situation men känner ändå förståelse för hur du måste känna.
Tycker du behöver gå och prata med någon om det här, blev du inte erbjuden en kurator när du gjorde aborten? det är vanligt att folk som gör abort sörjer förlusten sedan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo läkaren frågade om jag ville prata med en kurator innan jag gjorde aborten men jag sa nej eftersom jag inte trodde att det skulle blir så jobbigt efteråt. Tack för din förståelse.


   
SvaraCitera

b.o.r:

Jo läkaren frågade om jag ville prata med en kurator innan jag gjorde aborten men jag sa nej eftersom jag inte trodde att det skulle blir så jobbigt efteråt. Tack för din förståelse.

jag rekommenderar dig att gå och prata med en psykolog, för tror inte det är många i omgivningen som kommer förstå när du pratar med dem. Du behöver antgligen bearbeta det här lite.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo du har nog rätt.. den enda jag kände kunde förstå mig var pappan till barnet som var typ min pojkvän men efter aborten så har han inte funnits där så känner mig verkligen ensam om detta


   
SvaraCitera

b.o.r:

Jo du har nog rätt.. den enda jag kände kunde förstå mig var pappan till barnet som var typ min pojkvän men efter aborten så har han inte funnits där så känner mig verkligen ensam om detta

ja, ring tillbaka till mottagningen du gjorde aborten hos och tacka ja till kuratorn.
lycka till


   
SvaraCitera

finns det inte typ psykologer att vända sig till.


   
SvaraCitera

Normalt att känna så + en massa andra känslor. Ska du få prata med en kurator om det? De brukar erbjuda sådant. Viktigt att man pratar om sådant. Du gjorde det rätta!
Kram


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack allihopa!


   
SvaraCitera

Som alla andra sagt: finn en människa att prata med.


   
SvaraCitera

Du gjorde rätt val om du kännde att det inte funkat. Du kommer få chansen igen, det är bara att låta tiden gå.


   
SvaraCitera

Om du fortfarande känner behov att prata om det har jag precis också gått igenom en abort. Så, skicka ett pm [smile]


   
SvaraCitera