Aviseringar
Rensa alla

Medicinskt cannabis


Ämnesstartare

Varför vill folk att man ska legalisera "medicinsk" cannabis men ingen annan drog? Tycker att alla droger ska vara lagliga för individen själv ska bara ha sig själv att skylla om man väljer att börja knarka. Om man får skaffa medicinskt cannabis så vill jag ha medicinsk kokain.


Den här tråden är taggad med taggen "Plusmoderering" vilket innebär att vi kommer att moderera hårdare i syfte att skapa trevliga trådar med givande diskussioner och debatter. Utöver våra allmänna regler innebär detta följande, Tagg för trådar där ni vill ha extra moderering


   
Citera
Ämnesstartare

Ingen drog bör vara laglig, tycker till och med att tobak bör förbjudas!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adaq:
Ingen drog bör vara laglig, tycker till och med att tobak bör förbjudas!

Om man ska börja förbjuda mer droger så ska man förbjuda alkohol med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adaq:
Ingen drog bör vara laglig, tycker till och med att tobak bör förbjudas!

Håller med!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MarcusKing:
Varför vill folk att man ska legalisera "medicinsk" cannabis men ingen annan drog? Tycker att alla droger ska vara lagliga för individen själv ska bara ha sig själv att skylla om man väljer att börja knarka. Om man får skaffa medicinskt cannabis så vill jag ha medicinsk kokain.

Håller med. Men det blir svårt att legalisera allt på en gång. Vi måste ta ett steg i taget pga motståndare och sådär.  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

även för vissa som generellt tror att förbud hjälper mot missbruk så kan cannabis ha tillräckligt mycket bra tillämpningar och vara tillräckligt harmlöst för att framstå som rimligt att legalisera


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

förbjud alla droger, särskilt de ofarligaste


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MarcusKing:

Om man ska börja förbjuda mer droger så ska man förbjuda alkohol med.

Ja, varför inte?


   
SvaraCitera

Jag är helt klart för att legalisera vid medicinskt bruk. Förstår inte varför det är förbjudet egentligen, det finns ju värre saker på recept.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MarcusKing: Varför vill folk att man ska legalisera "medicinsk" cannabis men ingen annan drog? Tycker att alla droger ska vara lagliga för individen själv ska bara ha sig själv att skylla om man väljer att börja knarka. Om man får skaffa medicinskt cannabis så vill jag ha medicinsk kokain.

För att folk är åsiktskameleonter och när fler och fler röster höjs om att just medicinsk cannabis borde legaliseras så ploppar följande tanke upp i Herr eller Fru Svennebanans huvud: "tänk om det inte vore bra ändå att cancersjuka kunde använda cannabis?". Sen saknar de tankeförmågan att inse att vad var och en stoppar i sin kropp är dennes ensak och därför bör allt legaliseras.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MarcusKing: Om man ska börja förbjuda mer droger så ska man förbjuda alkohol med.

Det finns skillnad i drogernas beroendeframkallande och andra skador på kroppen. Jag tycker att Cannabis ska legaliseras och säljas kontrollerat på t ex Systembolaget, men inte tyngre droger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jagvillboienhatt: Sen saknar de tankeförmågan att inse att vad var och en stoppar i sin kropp är dennes ensak och därför bör allt legaliseras.

Nej. Vi lever i ett gemensamt samhälle där alla betalar för allas vård. Jag vill inte betala för någon annans vård om den personen medvetet vill förstöra sin hälsa! Vill den personen däremot flytta ut till skogen och helt försörja sig själv, då får den väl göra vad fan den vill med sin kropp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor: Nej. Vi lever i ett gemensamt samhälle där alla betalar för allas vård. Jag vill inte betala för någon annans vård om den personen medvetet vill förstöra sin hälsa! Vill den personen däremot flytta ut till skogen och helt försörja sig själv, då får den väl göra vad fan den vill med sin kropp.

I Portugal där alla droger är tillåtna för privat bruk läggs det inte mer skattepengar på vård än här i Sverige. Att släppa lös droger innebär inte automagiskt att alla blir knarkare, utan snarare att de som väl hamnar i missbruk tenderar att söka vård tidigare och hinner få hjälp i tid. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jagvillboienhatt: I Portugal där alla droger är tillåtna för privat bruk läggs det inte mer skattepengar på vård än här i Sverige. Att släppa lös droger innebär inte automagiskt att alla blir knarkare, utan snarare att de som väl hamnar i missbruk tenderar att söka vård tidigare och hinner få hjälp i tid.

Du får gärna posta en källa på allt detta du skriver om jag ska kunna granska det och ta det på allvar. Människan är allmänt en odisciplinerad varelse, kolla t ex på problemen med missbruk av receptfria smärtstillande medel som har ökat nu när de finns tillgängliga överallt.


   
SvaraCitera
torg1

Antar att många vill legalisera cannabis just för att det är en sån mild drog om man jämför med tex alkohol.
Tyngre droger är/kan vara farliga så de är väl drf folk ej vill att dem ska legalsieras.
Sj tkr jag att man ska få ta vad fan man vill utan att straffas för det.

MarcusKing: Varför vill folk att man ska legalisera "medicinsk" cannabis men ingen annan drog?


   
SvaraCitera