Aviseringar
Rensa alla

Mejeritråden


Ämnesstartare

Hej nu startar jag Mejeritråden, där kan vi skriva allt som har med Mejeri att göra, om det finns frågor kring mejeriprodukter, har ätit någon mejeriprodukt osv.

Länkar även min danmarksblogg/mejeriblogg här på UM.

http://ungdomar.se/blogg.php?user_id=191459

Spörgsmål?


   
Citera
Ämnesstartare

Idag har jag läst mejeriteknologi. Har även ätit A38 (det är som A-fil), druckit mjölk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

drack mjölk idag den smakade skumt trots att den går ut om två dagar, den smakade typ kylskåp aaaa.. hatar arlas förpackningar som står öppet hela tiden, varför är det bara arla som har så? ska bara köpa gefleortens hädanefter mm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

drack mjölk idag den smakade skumt trots att den går ut om två dagar, den smakade typ kylskåp aaaa.. hatar arlas förpackningar som står öppet hela tiden, varför är det bara arla som har så? ska bara köpa gefleortens hädanefter mm

Jobbigt med saker som luktar från något annat i kylen. Men inte bara Arlas 😉 Dock håller man på att avveckla de förpackningarna.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

btw, fika sen föreläsning och efter det ostmässa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag dricker direkt ur mjölkpaketet. ÄR MAN PUNK SÅ ÄR MAN


   
SvaraCitera
Åtta

Min fråga gäller standardisering utav färgkodning på mejeriproduktsförpackningar (främst då mjölk). Finns några gällande bestämmelser eller rekommendationer från t.ex. ISO eller någon liknande organisation gällande dessa? När jag flyttade till Luleå så blev jag oerhört förvirrad då deras mellanmjölk är röd, medan den "vanliga" mjölken är grön. Där jag kommer ifrån (och resten av landet, så vitt jag förstår) är det tvärtom.

Alejandro Fuentes Bergström hade inte gillat denna avsaknad av struktur.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

(och resten av landet, så vitt jag förstår)

i skåne är standardmjölken orange, mellanmjölken blå och lättmjölken röd. så det har nog helt med mejeriets preferenser att göra.


   
SvaraCitera
Åtta

trams:

i skåne är standardmjölken orange, mellanmjölken blå och lättmjölken röd.

Ahh! Denna förvirring! Varför kan inte människor förstå vikten utav standardisering? [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Luleå

trams:

skåne är standardmjölken orange, mellanmjölken blå och lättmjölken röd. så det har nog helt med mejeriets preferenser att göra.

Ni är dumma i huvudet där uppe och nere.[tard]

Btw, så väntade jag bara på en sådan här tråd från dig 😀
Druckit massa mjölk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tycker smör är äckligt om det står upp på mackan, ost är djävulens påfund ew och mjölk ger äcklig eftersmak - helt ok som oboy


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Ahh! Denna förvirring! Varför kan inte människor förstå vikten utav standardisering?

jag håller helt med dig. efter revolutionen ska vi återinföra hemmets forskningsinstitut. ALLT SKA VARA STANDARDISERAT! [mad]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

passaro:

Ni är dumma i huvudet där uppe och nere.

det är nog du som är dum om du har ett huvud "där nere". [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trams:

i skåne är standardmjölken orange, mellanmjölken blå och lättmjölken röd.

Fan vad cp ni är, det går ju helt emot färgskalan. orange - blå - röd? 🙁 De kunde ju åtminstone ta orange - röd - blå.

röd - grön - blå, det är så det ska va


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trams:

det är nog du som är dum om du har ett huvud "där nere". [tard]

Men, syftade på geografiskt läge såklart. [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron:

Fan vad cp ni är, det går ju helt emot färgskalan. orange - blå - röd? 🙁 De kunde ju åtminstone ta orange - röd - blå.

äh, vi är i alla fall inte dumma nog att ha förpackningar som inte går att stänga. [cool] (att förpackningen är en skånsk uppfinning är irrelevant)


   
SvaraCitera

trams:

äh, vi är i alla fall inte dumma nog att ha förpackningar som inte går att stänga.

Det är sant men Arla ändrade sina förpackningar till skruvkork för någon månad sen! [crazy]
Efterblivet? Javisst! ^^


   
SvaraCitera