Aviseringar
Rensa alla

Mellannamn


Ämnesstartare

Jag heter X tilltalsnamn X Efternamn

X:n är "mellannamn" men det som alltid har förvirrat mig är att mitt tilltalsnamn är ju egentligen mitt mellannamn. Så om det står tex: Last .... First..... Middle....

och sedan Prefer to be called.....

Ska jag skriva X:n på middle då? [crazy]


   
Citera

Ja det verkar väl mest lämpligt [smile][y]


   
SvaraCitera

jag heter tilltalsnamn x x efternamn, därför skriver du fel, eftersom jag inte gör likadant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag heter tilltalsnamn tilltalsnamn x efternamn, coolast så![blush][blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Samma här --> x tilltalsnamn efternamn. Fast har inte lika många namn då [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja. Anledningen till varför mellannamnen står i början är väl för att det låter bättre.


   
SvaraCitera
Åtta

Harpya:

Ja. Anledningen till varför mellannamnen står i början är väl för att det låter bättre.

Precis! Jag t.ex. heter Bengt Tommy. Hur coolt vore det att heta Tommy Bengt liksom? Det låter ju bara knäppt, medan det första låter som en cool raggare som gillar att plöja åkrar och dricka sprit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpya:

Ja. Anledningen till varför mellannamnen står i början är väl för att det låter bättre.

fattar inte riktigt hur det var relevant men ja

värsta är när folk drygar sig och blir helt upprörda och förvånade över att man inte har mellannamnen i mitten


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

fattar inte riktigt hur det var relevant men ja

Logiskt. Vokalerna kanske inte passar in så att det blir en rytm på namnet eller något. Som att det låter bättre att säga Hannes Hans framför Hans Hannes.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

heter förnamn mellannamn efternamn tkr det är finare iaf i mitt fall mmm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har inget mellannamn.


   
SvaraCitera

Nej, eftersom de frågar dig vad du föredrar att bli kallad som, dvs har du 10 namn kan du föredra det 5e. Skriv som du är döpt med andra ord.


   
SvaraCitera

Åtta:

det första låter som en cool raggare som gillar att plöja åkrar och dricka sprit.

[bigsmile] Awesome!

Jag känner en som heter X tilltalsnamn X efternamn.
Hon har typ världens finaste namn också. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpya:

Logiskt. Vokalerna kanske inte passar in så att det blir en rytm på namnet eller något. Som att det låter bättre att säga Hannes Hans framför Hans Hannes.

du förstod nog inte riktigt -_-


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

du förstod nog inte riktigt -_-

"ok"


   
SvaraCitera