Aviseringar
Rensa alla

Memes och mainstream


Ämnesstartare

Med anledning av hur mycket massivt fail och newfaggotry som ansamlats i tråden om svenska memes kom jag att tänka på någonting tragiskt: tiden som går mellan att en meme uppstår och att den upptäcks av mainstreammedia blir kortare och kortare!

Det är ett välkänt faktum att så fort en meme blir upptäckt av "vanligt folk" kommer den att bli våldtagen sönder och samman och inom ett par veckor förlora allt värde den någonsin haft. Detta verkar, tyvärr, vara ett accelererande fenomen.
(EDIT: "projekt" wtf? i accidentally idiotmening)

Det här såg jag för första gången runt år 2000, och mig veterligen är hela grejen äldre än så. 2004 dök den förståndshandikappade och otroligt tråkiga "crazy frog"-grejen upp, och alla tyckte det var förbannat kul, lyckligt ovetande om sin egen pinsamhet och hur efter de var.

Caturday uppstod runt 2005, och 2007 startade den digitala våldtäkten på allting kattrelaterat, det är en halvering av tiden en meme får vara ifred.

Loituma girl dök upp på 4chan för första gången 2006, och redan 2007 var den kommersiella cirkusen igång och gjorde raskt allt loitumarelaterat fullständigt värdelöst (om det inte redan var det sedan innan) - ännu en halvering av tidsfristen!

Står vi inför en exponentiellt ökande effektivitet hos de ofyndiga, giriga människor som gör sitt bästa för att förstöra memes för egen vinnings skull? Kommer Internet inom en snar framtid helt och hållet att bestå av de dreglande web 2.0-mongoloider som skickar bilder på "LOLcats" och "grinman" till varandra via twitter och tycker de är jävligt fyndiga och nyskapande, folk som du som läser det här?

Kommer något enda hörn av Internet att finnas kvar, som inte reducerats till enda stor genomkommersialiserad reklamkanal med användarkommentarer?


   
Citera
Ämnesetiketter

Bryr mig inte särskilt mycket, men det är kul att du fortfarande hänger här, HT.


   
SvaraCitera

Allt fler tar allt större del utav internet-kulturen. Detta är oundvikligt.

Lika bra o vänja dig.

Btw, att glömma att skriva boxxy är illa. Queen of /b/-tards och alla newfags va fan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zittam:

Btw, att glömma att skriva boxxy är illa. Queen of /b/-tards och alla newfags va fan.

Boxxy är, oavsett tardighetsfaktor, inte ett exempel på den allt snabbare växande kommersialiseringen.


   
SvaraCitera

Gentlernen:

grinman

Han heter COCKMONGLER.
Alltid ska det finnas envisa anonymous.


   
SvaraCitera

Menar du mainstream på eller utanför internet?


   
SvaraCitera

Gentlernen:

Det här såg jag för första gången runt år 2000, och mig veterligen är hela grejen äldre än så. 2004 dök den förståndshandikappade och otroligt tråkiga "crazy frog"-grejen upp, och alla tyckte det var förbannat kul, lyckligt ovetande om sin egen pinsamhet och hur efter de var.

Ojdå, alla är inte lika coola som du, fan va jobbigt


   
SvaraCitera

I approve of this doomsday-theory.
[party]


   
SvaraCitera

din super secret club, 4chan är inte så jävla super secret, gråt mer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Black Grail:

Han heter COCKMONGLER.
Alltid ska det finnas envisa anonymous.

Grattis, du missade poängen.

wakajwaka:

din super secret club, 4chan är inte så jävla super secret, gråt mer.

Grattis, du också.
EDIT: för att utveckla, så är inte newfaggotry ett problem; det är mer eller mindre självreglerande, och kommer att förbli så tills någon riktigt stor källa till retardation börjar pimpa 4chan, vilket jag betvivlar någonsin kommer att hända. Det riktiga problemet är att mainstreammedia prompt ska kommersialisera och fullkomligt tarda upp allting de rör vid som kommer från teh internets.

Wanking BC:

Ojdå, alla är inte lika coola som du, fan va jobbigt

Vad gör du utanför Hamsterpaj/Twitter/MySpace/Gaia?


   
SvaraCitera

Image

Låter lite som när tr00 emos gnäller över de nya emosen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lament:

Låter lite som när tr00 emos gnäller över de nya emosen.

Hett tips till dig min vän: läs tråden innan du svarar så slipper du framstå som förståndshandikappad.


   
SvaraCitera

Gentlernen:

Hett tips till dig min vän: läs tråden innan du svarar så slipper du framstå som förståndshandikappad.

Åh, alltid så hjärtskärande svar från pretentiösa typer som dig. [party] Så säg mig, vart leder det här gnället? Lycka till med att rensa bort "cancern" från /b/ och att undvika att memes sprids. Om ni är så ängsliga över att era internskämt brukas så får ni väl skaffa copyright på det. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lament:

Så säg mig, vart leder det här gnället?

Om du alls varit läskunnig hade du kanske noterat att sista stycket är ute efter en diskussion, men i vanlig ordning leverarar inte UM.

Lament:

Lycka till med att rensa bort "cancern" från /b/ och att undvika att memes sprids.

Wait, what, vem har efterfrågat detta?

Wanking BC:

Fan va du är patetisk [zzz]

Säger furryn som varken har koll på stavning eller interpunktion.


   
SvaraCitera

Gentlernen:

Säger furryn som varken har koll på stavning eller interpunktion.

[zzz][zzz][zzz]


   
SvaraCitera