Aviseringar
Rensa alla

Men efter våldtäkt?


Ämnesstartare

Efter en orgasm blir jag väldigt ledsen, jag vet inte varför men jag får även ångest. Jag har i mitt förra förhållande blivit utsatt för ett antal våldtäker. Detta har gjort att jag inte klarar av att någon kille rör vid mig, kramar osv om inte jag väljer det själv. Ingen har påpekat detta egentligen så det är bara för mig det är jobbigt.

Saken är den att jag inte har haft sex med någon sedan mitt förhållande för det jag minns är att det var hemskt och gjorde ont. Nu har jag hittat en fin kille som jag träffat mycket och sovit hos. Vi har bara myst men inte mer, hur förklarar man för någon att man inte vet hur man ska känna efter sex? Jag minns bara hur hemskt det kändes efteråt och jag klarar inte av att känna så igen, äcklig och ovärdig.

Någon som har haft samma problem med detta? Jag har aldrig tagit tag i det eftersom att jag varit singel... Men nu blir det svårt. Mår dåligt utav detta.


   
Citera

cozer:

hur förklarar man för någon att man inte vet hur man ska känna efter sex?

Om du inte har gjort det kan du berätta vad som hände med din förra pojkvän då lär han förstå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo kanske. Det känns bara som att det kommer förstöra 🙂 Som att det är något fel på mig... mindre fin osv. Men jag måste ju nog berätta det för min egen skull med.


   
SvaraCitera

Jag vet inte alls vad du går igenom men har du pratat med honom om att du har svårt när folk rör dig osv? ja tror de kanske är bra för er båda om han vet... (och du är inte mindre fin etc!!)


   
SvaraCitera

cozer:

Det känns bara som att det kommer förstöra 🙂 Som att det är något fel på mig... mindre fin osv.

det är inte ditt fel att din kille var ett svin, och om den här nya killen inte kommer tycka om dig efter att du har berättat är han inte heller något att ha


   
SvaraCitera

Jag tycker du ska ta ett seriöst prat med killen du träffar nu, om han gillar dig tillräckligt mycket så kommer han vara väldigt förstående och stötta dig, inte pressa dig m.m. Jag tycker verkligen du ska prata med honom, Det du genomgått har antagligen lagt sina spår. Så prata med honom, vad kan det förstöra? Hellre att du iallafall förklarar till varför du känner som du gör än att han tror du inte vill gå längre med honom bara för att du inte gillar honom eller dyl.
Tror faktiskt du kommer känna en stor lättnad efter att du berättat, ibland kan stöd från någon man verkligen gillar vara ett underskattat hjälpmedel. Trust me.

Go for it girl. Lycka till.


   
SvaraCitera

cozer:

Som att det är något fel på mig... mindre fin osv. Men jag måste ju nog berätta det för min egen skull med.

Det är inte alls något fel med dig, det som hände är verkligen inte ditt fel, men vet att man brukar tänka sådana tankar. Men som sagt så prata med honom både för han skulle och så att han förstår vad du går igenom. Plus att det krävs nästan att du gör det för att kunna gå vidare från det som hände.


   
SvaraCitera

Har du kontakt med en psykolog eller någon annan som du kan prata med? Om inte så kanske du borde skaffa dig - det är svårt att komma över trauman på egen hand.

Tror som resten av folket i tråden att du borde berätta vad som hänt för killen du träffar.


   
SvaraCitera

cozer:

Efter en orgasm blir jag väldigt ledsen

Jag med, i alla fall när dagen avslutas med att man efter att ha ätit två halvgamla gorbypiroger och ett glas avslagen cola sitter ensam i sitt rum med Kent från högtalarna, kuken i handen och gråten i halsen [sad] [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

without_you:

Jag vet inte alls vad du går igenom men har du pratat med honom om att du har svårt när folk rör dig osv?

Nej det har jag inte berättat, inte rakt ut iaf. Men jag antar att han förstår det eftersom att jag genast tar bort handen/flyttar på mig om någon gör det när vi är ute osv. Jo det är sant 🙂 för jag tycker verkligen om honom och vill inte att han ska tro annat.


   
SvaraCitera

Men annars är det väll bäst att tala ut med killen om detta så att han vet och tänker på det osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

det är inte ditt fel att din kille var ett svin, och om den här nya killen inte kommer tycka om dig efter att du har berättat är han inte heller något att ha

Sant [smile]


   
SvaraCitera

cozer:

Nej det har jag inte berättat, inte rakt ut iaf. Men jag antar att han förstår det eftersom att jag genast tar bort handen/flyttar på mig om någon gör det när vi är ute osv. Jo det är sant 🙂 för jag tycker verkligen om honom och vill inte att han ska tro annat

Okej, tycker du borde, eller försöka iaf ja förstår att de kanske känns lite jobbigt 🙂 Ja tänkte mer på (precis om dräparen skrev) att han tänker på de så du inte behöver känna dig obekväm osv. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för alla svaren. Ska verkligen tänka över det [love]


   
SvaraCitera

Se till att få en psykolog att tala med och berätta för din kille.
+

enhimmelskdrog:

det är inte ditt fel att din kille var ett svin


   
SvaraCitera