Aviseringar
Rensa alla

men hallå kommer ja dö[mad]


Ämnesstartare

mina halsmandlar är gigantiska och det gör massa jätteont när jag sväljer eller petar på dom, och de syns liksom från utsidan av halsen i rätt ljus[blush]

mene, gör det något om man ignorerar det? liksom år det över av sig själv? eller är det nån såndär sak man måste få medicin mot för att man dör annars? och hur länge klarar man sig utan medicin?[blush]

kommer inte hem förren om en vecka typ och orkar inte gå till vårdcentralen här, så överlever man typ en vecka utan penicillin?[cute]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

jag hade tydligen haft det i 3veckor utan att veta om det.
hade ont i halsen men ej jätte.
var tydligen halsfluss när jag kollade upp det iaf.
men bättre att gå direkt o påbörja behandlingen än att riskera att smitta andra 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

jag hade tydligen haft det i 3veckor utan att veta om det.
hade ont i halsen men ej jätte.

oj, men asså har inte ont i halsen mer än när jag sväljer, och då gör det jätteont[blush]

Crypto:

men bättre att gå direkt o påbörja behandlingen än att riskera att smitta andra 🙂

har kanske redan smittat ensamvargen[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Låter som halsfluss. Gå till vårdcentralen 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

oj, men asså har inte ont i halsen mer än när jag sväljer, och då gör det jätteont[blush]

hade bara ont precis under hakan när jag svalde.
inte längre ner som jag brukar ha när jag har vanligt halsont och sväljer.

farbror gugge:

har kanske redan smittat ensamvargen[blush]

[sad] elakt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fick halsfluss när jag var hos Tobbish. Gjorde inget. Det gick över. Fick dock vita fläckar i halsen och feber osv osv osv i ett tag, men som sagt, det gick över. Pro tip: ta ej snopp i munnen, det gör sjukt ont när den slår i halsmandlarna [crazy][crazy][crazy][crazy]

Jag tror att du har smittat mig med [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förövrigt så svullnar mina halsmandlar upp jätteofta utan att jag behöver besöka vård. Men det är kanske för att jag är allergisk mot saker och har mycket känslig hals så att de blir gigantiska så fort jag är lite förkyld [blush]


   
SvaraCitera

gå till vårdcentralen.. varför orkar du ej gå till vårdcentralen där? är det inte bättre att du blir frisk snabbare än att plåga dig själv och hoppas på att det går över av sig själv? [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ok tolkar alla svar som att det inte är så farligt och jag inte behöver gå till vårdcentralen[blush] tack[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

ok tolkar alla svar som att det inte är så farligt och jag inte behöver gå till vårdcentralen tack

youmademe:

gå till vårdcentralen

Kablash__:

Låter som halsfluss. Gå till vårdcentralen 😛

Crypto:

men bättre att gå direkt o påbörja behandlingen än att riskera att smitta andra 🙂

Du tolkar så vackert [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte Gugge:

Du tolkar så vackert [love]

men:

Crypto:

jag hade tydligen haft det i 3veckor utan att veta om det.

Inte Gugge:

Förövrigt så svullnar mina halsmandlar upp jätteofta utan att jag behöver besöka vård.

[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

ok tolkar alla svar som att det inte är så farligt och jag inte behöver gå till vårdcentralen[blush] tack[blush]

youmademe:

gå till vårdcentralen

Crypto:

var tydligen halsfluss när jag kollade upp det iaf.
men bättre att gå direkt o påbörja behandlingen än att riskera att smitta andra 🙂

jag tolkar det som att du SKA dit
att nintendo är en übermänniska som klarar av det utan att besöka dem o få knark av dem är en annan femma ;D


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

att nintendo är en übermänniska som klarar av det utan att besöka dem o få knark av dem är en annan femma ;D

Fast ah, kanske mina allergimediciner hjälpte [blush] Och åt massa skumma halstabletter [blush] + att jag kanske hade runt 40 graders feber och yrade/frossade i några dagar [sad] = ej att rekommendera [blush]

Fick jättemycket skäll av en släkting senare, hon utbildar sig till sjuksköterska [sad][sad][sad][sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte Gugge:

Fick dock vita fläckar i halsen

usch hade också sådär när jag hade halsflsuss. fick ju panik det var så äckligt. så jag försökte med alla sorts möjliga instrument och slet/pilla bort dom. det blev hål istället för sånna där vita äckelgrejer. haha askul


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja


   
SvaraCitera