Aviseringar
Rensa alla

men vadå? [Hur definiera en hjälte?]


Ämnesstartare

Idag kände jag och min kompis och så nostalgiska att vi bestämde oss för att titta på robin hood. Efter att ungefär halva filmen hade gått så vräkte han ur sig : Men Robin Hood är väl ingen hjälte? Han springer ju bara runt med en fjantig pilbåge?

Men när jag frågade honom vad han ansågs vara hjälteaktigt så tittade han bara fåraktigt på mig och svarade: Ja, men stålmannen kan iallafall flyga?
Den tanken har aldrig slagit mig förut. Måste en hjälte vara någon med en mantel och superkrafter?

Vad definerar du som en hjälte?


   
Citera

Hidiouscarwreck:

Vad definerar du som en hjälte?

Chuck Norris.


   
SvaraCitera

Hidiouscarwreck:

Måste en hjälte vara någon med en mantel och superkrafter?

Nej, det är trikårena som gör hjälten.


   
SvaraCitera

AndyH:

Nej, det är trikårena som gör hjälten.

Så sant som det var sagt. Därför är båda hjältar, fast Robin Hood är snällare. Var det den tecknade filmen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

Så sant som det var sagt. Därför är båda hjältar, fast Robin Hood är snällare. Var det den tecknade filmen?

Nix! Det var faktiskt orginalet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AndyH:

Nej, det är trikårena som gör hjälten.

kanske måste införskaffa mig ett par! och en mantel.


   
SvaraCitera

Hidiouscarwreck:

Nix! Det var faktiskt orginalet

Jag har den på vhs. Synd att jag inte ha en videospelare då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

Jag har den på vhs. Synd att jag inte ha en videospelare då.

På tal om videospelare så införskaffade jag mig faktiskt en häromdagen när pappa kom hem med 1000 stycken VHS filmer.


   
SvaraCitera

Hidiouscarwreck:

På tal om videospelare så införskaffade jag mig faktiskt en häromdagen när pappa kom hem med 1000 stycken VHS filmer.

Gief! Trader, blocket eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

Gief! Trader, blocket eller?

Nej, han va bundis med gubben som ägde filmbutiken här nere i centrum så när dom skulle stänga igen fick han köpa 1000 stycken för 200 spänn ?


   
SvaraCitera

Hidiouscarwreck:

Nej, han va bundis med gubben som ägde filmbutiken här nere i centrum så när dom skulle stänga igen fick han köpa 1000 stycken för 200 spänn

Cool, isch.


   
SvaraCitera

Hidiouscarwreck:

Vad definerar du som en hjälte?

A working class hero.


   
SvaraCitera

Du kan vara en definition.


   
SvaraCitera

Hidiouscarwreck:

Vad definerar du som en hjälte?

För att vara hjälte måste man ha en mantel, och man måste vara sexig. Ungefär som de här brudarna:

Image

[smile]

För övrigt tycker jag att det är fånigt att tycka att stålmannen är en hjälte för att han kan flyga. Det finns ju skurkar som flyger också? [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

För övrigt tycker jag att det är fånigt att tycka att stålmannen är en hjälte för att han kan flyga. Det finns ju skurkar som flyger också?

Haha sant, sant ^^ Jag skulle nog vilja påstå att hjältarna i vardagen är sjukt underskattad. Min hyrda far är min hjälte. höhö


   
SvaraCitera