Aviseringar
Rensa alla

Meningen med livet?


variabel:

HAHAHAHAHAA [party] du drar satanistiska strået till diskussionen?

Haha! Gör bara mitt jobb som dryg medlem. [smile]


   
SvaraCitera

variabel:

T______T

Jag sprängs av dåligt samvete.

Viljans Triumf:

Strävan efter oändlig kunskap

Jag menar det, det måste helt enkelt vara så [y]
Kan man i det påståendet tolka in kunskap för kunskapens skull, och hur försvarar man det påståendet? Jag vill väldigt gärna veta.


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

Haha! Gör bara mitt jobb som dryg medlem.

om vi ser um som en metafor för livet, vad är meningen då? och håller du inte med om att i "verkliga" livet (ofta något är mer verkligt än um [confused]) är, den högsta graden av awesomeness / tiden då man är som mest levande, när man trollar.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Miceparade:

Jag sprängs av dåligt samvete.

lugnt ^___^ du höll ju dig on topic hela tiden ;P

Miceparade:

Kan man i det påståendet tolka in kunskap för kunskapens skull, och hur försvarar man det påståendet? Jag vill väldigt gärna veta.

jag skulle mer se det som minnesinsamling typ, för för mig känns det som att den kunskap man har om världen är noll värd jämfört med de minnen man har. minnen är typ det viktigaste som finns för mig så jag drar kopplingen meningen med livet <-> minnen, även om jag inte ser meningen med det [tard]


   
SvaraCitera

variabel:

;P

My life on a thin thread [blush]

variabel:

minnesinsamling

Skulle man inte kunna påstå att minnen är en annan form av kunskap?


   
SvaraCitera

Miceparade:

Skulle man inte kunna påstå att minnen är en annan form av kunskap?

jo på ett sätt, antar jag. [tard]


   
SvaraCitera

variabel:

den högsta graden av awesomeness / tiden då man är som mest levande, när man trollar.

Både ja och nej. Visst har du poäng i att trollning är awesome på forum såväl som när man lyckas med det i verkligheten (att provocera is the shit!). Men det finns mycket annat som jag kan se som en större mening.

Ta min sysselsättning med film som exempel. Det uppstår ibland så kallade "moments", när allting klaffar och blir precis så som man vill ha det och det känns som om hela teamet är i synk med sig själv och sina visioner.

Sådana "moments" kan jag i nuläget se som min mening i livet. När de sker så är det precis som om allt stannar upp och man blir förevigad i ett ögonblick. [smile]


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

Sådana "moments" kan jag i nuläget se som min mening i livet. När de sker så är det precis som om allt stannar upp och man blir förevigad i ett ögonblick. [smile]

shit, asnice! mina såna moments är typ när jag känner hur mycket hon betyder. är meningen att samla moments? 😛


   
SvaraCitera

variabel:

är meningen att samla moments? 😛

Kanske.. Det är ju inte var dag de sker. Men kanske meningen är att få sådana moments oftare och oftare, tills man till slut är helt i synk hela tiden?


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera

är att dö


   
SvaraCitera

Leeilaa:

Vad är meningen med livet?

Meningen med livet är att ha en relation med Gud.


   
SvaraCitera

meningen med livet är definititvt att knulla


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

krillisen:

Meningen med livet är att ha en relation med Gud.

internet:

meningen med livet är definititvt att knulla

Där fick du till det internet! hahaha


   
SvaraCitera

Leeilaa:

Där fick du till det internet! hahaha

[cool]


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera