Forumet - Meningen med livet?

Meningen med livet?

626 0 20
meningen med livet är att allt är meningingslöst så det spelar ingen roll vad du gör, eller så spelar det all roll, gör allt du kan och stunta i allt för det har ändå ingen mening. gör saker som gör dig glad och ingenting som får dig att må dåligt, livet är stort och vackert men också hemskt och mörkt och dystert. man kan välja vilken sida man vill leva på och om man vill vara glad och ta roliga beslut, man ska inte heller fastna i något som man inte trivs i. hatar att folk fastnar i tråkiga saker i livet och inte gör något åt det för dom inte orkar, gör inte det. sen är det att må bra, tänk inte på vad andra gör, gör det du vill och ha hur kul som helst. låt ingen döma dig och ha kul
det är okej att må dåligt ibland absolut men tycker man ska tänka att det är okej och hitta på något annat istället, finns så många olika sätt att leva på och varför stanna kvar och göra samma sak hela tiden om man inte trivs

det är nog min mening/ meningar

kram

Spana också in:

Jag ser  Livet som den hårdaste skolan av dom alla, har man klarat sitt livstest under det liv man har levt  så får man bättre poäng och når i högre rang efter livets är slut. Då jag tror starkt på att det finns ett medvetande man har med sig efter den fysiska kroppen är död.  ''Inget kan död utan allt handlar om energi och energi kan inte förstöras bara omvandlas''

Dom som är pålästa om Vetenskap om ämnet vet vad jag pratar om. 
Dö är som en mkt verklig och märklig dröm fast allt går snabbare då tid och rum inte existerar längre och man känner inte smärta på samma sätt heller.