Aviseringar
Rensa alla

Mens.


Ämnesstartare

Hej alla tjejer. Är 23 år och undrar en sak. Brukar ni bli dåsiga, typ att magen krånglar (inte alltid) ingen aptit och känna av trötthet ca 1-2 veckor innan mensen? Vad kan det bero på isåfall? 


   
Citera
Ämnesetiketter

23    


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

019linnea:
23    Va? 


   
SvaraCitera

syftar du på pms? eftersom du är 23 antar jag att du har haft såhär länge, i samband med att du kanske mensat i flera år?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja men typ, har sökt lite på nätet men då skriver dom att man har pms några dagar innan mensen. Men jag blir oftast knas i kroppen. Trötthet, ibland illamående, inte så mycket aptit typ 1-2 veckor innan jag får mens. Undra bara om det finns fler som har så. 


   
SvaraCitera

det funkar inte så för alla kvinnor. vissa har pms 1 vecka innan, andra 1 dag innan. det är fler nyanser till det eftersom allas kroppar är olika


   
SvaraCitera

med största sannolikhet är det alltså normalt! är du orolig skulle jag tipsa om att träffa barnmorska eller gynekolog


   
SvaraCitera

Nu e jag ju iofs kille här då, Men jag mår inte dåligt alls innan under eller efter min mens


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Känns skönt att höra. Då slipper man typ noja sig. Men jag ska kolla med gynekolog också. 


   
SvaraCitera

Nu är jag ett par år yngre men ja jag tappar aptiten, känner mig ständigt trött, får humörsvängningar, ledsen hela tiden, oftast irriterad osv.


   
SvaraCitera
Haien

Darthwader:
Nu e jag ju iofs kille här då, Men jag mår inte dåligt alls innan under eller efter min mens

Låter något trolligt och flummigt om du inte nämner att du är transkille.


   
SvaraCitera

Haien:

Låter något trolligt och flummigt om du inte nämner att du är transkille.

Okej men du vet ju redan att jag e transkille så då behöver jag inte skriva det


   
SvaraCitera
Haien

Darthwader:

Okej men du vet ju redan att jag e transkille så då behöver jag inte skriva det

Vicky93 vet ganska säkert inte det.


   
SvaraCitera

Haien:

Vicky93 vet ganska säkert inte det.

Nej men då fattar den personen det nu ju


   
SvaraCitera

Det räcker hörrnii. Tror att frågan redan har besvarats. Vill Haien och darth diskutera vidare så gör det via pm!


   
SvaraCitera