Aviseringar
Rensa alla

mens efter abort?


Ämnesstartare

Hej!! Jag gjorde en abort (skrapning) för lite mer än en vecka sen. Slutade blöda för typ tre dagar sen. Men imorse så ser jag att jag blöder igen men det är typ klumpar i.. barnmorskan nämde inget om det här så vet inte vad det är eller om det är farligt. Men har inte ont i magen eller så... någon som vet vad det beror på?


   
Citera

tror det kan bli så, men tycker du ska ringa sjukvårdsupplysningen om du är orolig


   
SvaraCitera

Det är ganska vanligt att få ojämna blödningar efter en abort i några veckor, men ring sjukvårdis ändå så att du blir lugn.


   
SvaraCitera

mina blödningar var lite konstiga veckorna efter aborten. det är inget farligt. jag blödde t.ex 3-4 veckor och inte max 2 som barnmorskan sa till mig. 


   
SvaraCitera
Zeme
 Zeme

Jag blödde en månad efter. Det kom mycket klumpar och annat jox under tiden så jag tror inte att det är någon fara. Det är rester från livmoderkakan som kommer ut. När man har varit gravid så är ju kakan rätt tjock. Om du känner att något är fel så ring direkt till sjukvårdsrådgivningen.


   
SvaraCitera

Hej!
Vi är tre gymnasieungdomar som ska skriva en samhällsvetenskaplig rapport om abort i Sa1a2. Era svar kommer sammanställas och sen ska vi diskutera hur ungdomar förhåller sig kring frågan. Klicka på länken nedan och svara på 9 frågor om abort för att hjälpa oss med rapporten. Svaren är självklart helt anonyma!


   
SvaraCitera