Aviseringar
Rensa alla

Mens efter p-stav?


Ämnesstartare

Tjosan!
Tog ut min p-stav (implanon) eftersom jag fick en massa graviditetssyndrom från å till vilket gjorde mig nervös. Hade ingen mens när jag hade staven så nu undrar jag bara ungefär hur lång tid de kommer ta innan mensen kommer tillbaka. Vet att de e olika för olika personer, men ialla fall. Om någon har egen erfarenhet så skriv gärna =)


   
Citera
Ämnesstartare

Men kom igen people. Nån måste väl ha nån erfarenhet av detta? [smile]


   
SvaraCitera
Tuvan

Tyvärr kan jag inte svara på det då jag har den kvar i armen :'D Det är ju underbart att inte ha mens.. Jag har det sällan iaf nu med staven, blev också orolig en gång då jag inte fått det på rätt länge 😛 Vad kör du med nu då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oki, tack ändå =) Just nu kör jag med kondom. Har fått p-piller på "test" (Cerazette) men har blivit gravid 2 gånger med p-piller (oif annat märke men ändå) så är inte så sugen på att använda de. Barnmorskan sa att till 99 % inte kommer bli gravid, men who knows [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

you0are0mine:

har blivit gravid 2 gånger med p-piller

whaaat?! slarvade du då lr?? vilket märke använde du?[chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ne, de e helt sjukt. tog det varje dag vid samma tid (varje morgon när jag åt frukost) men blev ändå gravid. [tard] barnmorskan sa att ja var överfertil lr nåt. jag åt neovletta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[shake]okej vad innebär "överfertil" då ?? äter nämnligen själv neovletta, men de funkar bra för mej, men kan ju inte annat än att bli lite orolig [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

att man har lätt för att bli gravid. mm, man blir ju lite orolig. barnmorskan sa att cerazette skulle funka bättre, men vågan man prova liksom? [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej, ja de verkar ju så, elr åxå kanske du bara inte tål preventivmedel?
ja förstår att du e skeptiskt till att börja med p-piller igen, om de inte funkar lixom [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kanske det, menar du att kroppen stöter bort hormonerna lr nåt liknande? [crazy] de e ju inte samma piller som jag hade innan, men ändå. de här graviditetssyndromen har inte försvunnit ännu fasän p-staven e borta så börjar bli lite orolig nu [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jaa, jag har läst de nån stans. vissa personer tål inte preventivmedel, alltså att de inte funkar för dem, vet inte hur lr varför men....
ja usch, måste va sjukt jobbigt [shake] vad har du för symtom då ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eemmaaN:

jaa, jag har läst de nån stans. vissa personer tål inte preventivmedel, alltså att de inte funkar för dem, vet inte hur lr varför men....
ja usch, måste va sjukt jobbigt vad har du för symtom då ?

jag har haft ont i magen, bröstspänningar, ökad aptit, uppblåst mage. men har inte mått illa på mornarna lr nåt sånt. De kan ju bara vara inbillnig med, men eftersom p-staven är ute så borde jag ha släppt tanken på skengraviditet. men, men


   
SvaraCitera

är det bara jag eller tar alla ut sin p-stav jättesnabbt typ alla i min klass som hade det gjorde det och så[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jaa, de borde de ju ha gjort isf [cute] shit, de e de värsta som finns, att gå å oroa sig om man e med barn lr inte [chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chickfactor:

är det bara jag eller tar alla ut sin p-stav jättesnabbt typ alla i min klass som hade det gjorde det och så

anledningen att jag tog ut den vara bara för att jag mådde dåligt av den.

eemmaaN:

jaa, de borde de ju ha gjort isf shit, de e de värsta som finns, att gå å oroa sig om man e med barn lr inte

mm, [shake] hade tänkt köpa ett grav-test om nån vecka bara för att vara säker


   
SvaraCitera