Aviseringar
Rensa alla

Mens uppehåll


Ämnesstartare

Min mens är nu 2 månader försenad... Jag vet inte vad det beror på och jag är jätte orolig, det gör att jag börjat inbilla mig att jag kanske är gravid, jag vet inte... Om det kanske till exempel skulle ligga sperma på dusch strålen (där vattnet sprutar ut) och sen när jag duschar och tvättar mig så kanske vattenstrålen tog med sig sperman in i mig, så att jag blivit gravid!! Jag vet inte äns om det är möjligt... Jag har gått och oroat mig över detta i nu 2 månader, äntligen hittade jag denna sida... Så snälla hjälp mig! ?


   
Citera
Ämnesetiketter

haha ta ett gravve test? Så behöver du inte oroa digTumme upp bra ide va?


   
SvaraCitera

Har du haft sex de senaste 2-3 månaderna?

om nej: du är ej gravid.
om ja: ta ett graviditetstest.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej jag har inte haft sex de 2-3 senaste månaderna män tänk om jag ändå har fått in sperma på något annat sätt. Har tyvärr inte tillgång till graviditets test (vågar inte) men finns det några tecken eller nåt så man kan se om man e gravid eller inte?...


   
SvaraCitera
time
 time

Det finns inget tecken som är så säkert som ett graviditetstest. Du måste våga göra ett sådant. Du kan göra det på din lokala ungdomsmottagning, de har tystnadsplikt - det betyder att de inte får berätta för någon att du varit där eller vad du har gjort - och det kostar ingenting. 

Du behöver nog dock inte vara orolig, har du inte haft sex så är chansen väldigt, väldigt låg. Spermier överlever bara i max ett par timmar utanför en kropp, så att du skulle ha fått något från duschen är högst osannolikt.


   
SvaraCitera

Har för mig om att sperma blir oanvändbart om det bara skulle ligga i typ 3 minuter


   
SvaraCitera