Aviseringar
Rensa alla

Mensens första dag = SÄKER PERIOD ???


Ämnesstartare

Min mens har länge varit regelbunden på ca 30 dagar och skulle kommit imitten av månaden men är nu försenad ungefär 2 veckor. Vid det här laget brukade jag ju ha ägglossning så jag undrar om jag är "säker" om jag får min mens på fredag och har sex utan kondom då? Jag blöder ALLTIID en vecka, och undrar om man överhuvudtaget kan bli gravid om man har mens en vecka och man bara har sex första dagen på den veckan? Det skulle vara om jag råkade ha ägglossning precis ett par dagar före eller efter jag får mensen och har sex 1:a dagen jag får den då?? Men går det verkligen att bli gravid om jag har sex 1:a mensdagen men det är 6 dagar kvar av blödningen? :S

Seriösa svar tack och säg inte att jag ska ha preventivmedel etc. Det här handlar om en engångsgrej med min kille jag vet är sjukdomsfri, vi har gjort det med kondom men har aldrig testat utan och vill göra det för att känna känslan en gång men eftersom jag inte vill äta eller ha några preventivmedel för allt känns så krångligt så tänkte jag att vi skulle kunna ha sex på en säker period, vilket borde vara mensens första dag(för jag blöder ju en vecka somsagt).


   
Citera
Ämnesstartare

Ppiller är inte krångligt, din situation nu är krånlig. Have fun!


   
SvaraCitera

finns inga säkra perioder, köp ett dagen-efter-piller om du vill knulla oskyddat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad är det för medeltidspreventivmedel?
Ska du vara helt säker så ligg inte alls.
Ska du vara väldigt säker så kör med kondom.
Ska du vara bra säker kör p-piller.

Allt annat är rysk roulette...


   
SvaraCitera

Man kan bli på smällen oavsett om du har mens eller om det är julafton. [tired]


   
SvaraCitera

endless:

vi har gjort det med kondom men har aldrig testat utan och vill göra det för att känna känslan en gång

Känslan av blod [shake]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera