Aviseringar
Rensa alla

Menskoppen <3


crescendo:

en kopp av silikon som man kan ha i stället för tampong/binda. man viker ihop den och stoppar in den i slidan & sen vecklar den ut sig, och samlar upp blodet. miljövänligt!

uj, låter ju vidrigt.. Har världens största blodfobi så vill se så lite av blodet som möjligt, hade jag stått och rengjort en kopp med blod hade jag spytt..
hur länge använder man samma?


   
SvaraCitera

Fingerprints:

hur länge använder man samma?

Upp till 10 år, enligt hemsidan som länkades tidigare i tråden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Har världens största blodfobi

okej, låter jobbigt[sad]


   
SvaraCitera

Min är awesome.[cool] Skitbra om man ska på fest och det är brottom, man behöver aldrig anlända till festen och inse att "shiiit! inga tamponger, helvete!" eller behöva leta rätt på ett ställe att slänga sagda tamponger när de är använda.[bigcheers] (Pojkar har ingen soptunna på sina toaletter)

Sedan är det ju mer hygieniskt också, eftersom koppen är steril (man kokar den mellan användningarna) och inte ger fäste åt bakterier som tamponger gör.[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

verkar uschligt


   
SvaraCitera

Webbitch:

(man kokar den mellan användningarna)

åh vad jag ej vill använda en kastrull en menskopp kokats i[cry]


   
SvaraCitera

verkar ew :c


   
SvaraCitera

människor är så jävla pjoskiga när det kommer till mens. jag tycker det verkar vara en smart uppfinning, även om jag kanske inte är i en position där jag kan uttrycka mig om bekvämligheten med sagda pryl.


   
SvaraCitera

loggade in bara för att säga att det är pittnajs med menskopp.

kthnxbye


   
SvaraCitera

Jag tror inte jag kan använda en sådan då jag inte kan använda tampong utan att få tusen gånger värre menssmärtor. Annars verkar det ju ganska bra för fittan, och billigare än bomullsbindor och sånt!


   
SvaraCitera

framtidstron lever:

Jag tror inte jag kan använda en sådan då jag inte kan använda tampong utan att få tusen gånger värre menssmärtor

Hur/Varför får du värre menssmärtor av tamponger? [surprised]


   
SvaraCitera

Nintendo:

Hur/Varför får du värre menssmärtor av tamponger?

Vet inte, men jag kan få extrema reaktioner då jag blir svimfärdig och illamående tills jag drar ut tampongen igen! Har inte använt tampong på flera år pga detta.
Men jag har antagligen endometrios, vilket innebär att man får mycket värre menssmärtor i allmänhet pga cystor i äggstockar och livmoder. Så det kan ha ett samband med det.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

+man måste sätta in den också

Det måste man ju med tampisar också [crazy]


   
SvaraCitera

framtidstron lever:

Men jag har antagligen endometrios, vilket innebär att man får mycket värre menssmärtor i allmänhet pga cystor i äggstockar och livmoder. Så det kan ha ett samband med det.

Låter jättejobbigt [sad]

Menskopp sitter ju mycket lägre än en tampong, fast det kanske inte hälper ändå :c


   
SvaraCitera

framtidstron lever:

men jag kan få extrema reaktioner då jag blir svimfärdig och illamående tills jag drar ut tampongen igen!

Men hjälp! Har du ej kollat upp det? TSS är ju ovanligt, men ändå.


   
SvaraCitera