Forumet - mensvärk

mensvärk

4963 0 76
du går till um och får utskrivet tabletter om inget vanligt funkar,så håll käften,gå till um och ge fan i att gnäll när det finns saker som hjälper bara att 99% av alla tjejer älskar att gnälla och är för fega för att gå till en gyn/läkare för dom är rädda för att bli tallade i fittan.

Spana också in:

Det är omöjligt att bli av med när det väl sätter in. [sad]

Första gången jag hade riktig brutal mensvärk var hemsk. Jag vaknade framåt 6-7 på morgonen och hade så himla ont i magen. Stapplade in till mamma som låg och sov och försökte väcka henne, men hon blev bara sur och ville inte vakna. Så jag ringde pappa och grät och sade att jag hade ont, han kom fram till att det nog var mensvärk och sade att jag skulle ta några värktabletter och försöka sova.
Så jag gjorde det, lyckades somna efter någon timme och när jag vaknade kändes det bättre.

Men det var hemskt. Jag trodde helt seriöst att det var blindtarmen eller något sådant först och att jag helt seriöst skulle dö. [sad]
followthelights:

IPREN

[love]

Brukar ta en ipren, lägga mig i sängen i fosterställning under täcket och somnar oftast ett tag. När jag vaknar känns det bättre [smile]

Ett av mina hemskaste minnen är..
Fick en fruktansvärd värk i skolan, var tvungen att ta mig hem. Fick lov att gå hem, (typ 30-40 min, långt och mycket just då vill jag lova!!). Hade inga värktabletter hemma heller, så fick först gå förbi att köpa. Förstår inte hur jag klarade av att gå [shake] hade sådär förjävla ont så man viker sig och börjar gråta.
okej! slå det här.

jag hade aldrig haft mensvärk förut (den groteska skiten började efter jag började med ppiller) så jag visste ju inte ens vad det var i princip. anyway.

började med att jag var riktigt kass i magen - dvs gasig, körig, uppblåst.. sen fick jag ont i ryggen, SJUKLIGT ont och det spred sig ner mot benen och min rumpa gjorde så ont att jag inte ens kunde sitta på den. sen fick jag ont i magen också, och värken blev bara värre och värre för varje minut eller nåt.
till slut låg jag på golvet och svetten bokstavligen rann, och jag svettas ALDRIG, inte ens när jag försöker. och jag hade kramper som kändes som barnafödande slash knivhugg.

det var fanimej sjukt, sen försökte jag resa mig upp från golvet för jag hade så ont att jag tänkte försöka gå och spy (obs jag har spyfobi och i det ögonblicket brydde jag mig inte ett skit om jag skulle spy eller inte för det var så hemskt) men då svimmade jag nästan och fick lägga mig igen.

ärligt talat trodde jag att jag skulle dö. det roliga var att det här hände i skolan och alla kollade på mig, antingen med blicken "är hon helt jävla körd i huvudet?" eller "hon kommer dö" [y]

jag har skaffat skitstarka tabletter nu. yay me.
eller jag har en annan. fast det hände inte mig.
en av mina bästa kompisar blir typ medvetslös när hon får mens, svimmar o så [shake] och en gång när jag skulle gå på toa i skolan så öppnade jag toadörren o hittade henne halft sittandes, halft liggandes på toan/golvet [rolleyes] då förstod jag varför hon brukar vara hemma de första dagarna hon har mens.
efter den här händelsen började hon med p-piller, och slipper ont helt nu [party] nästan så jag tänker börja med det, jag med [party]
Min värsta mensvärk fick jag en superhet sommardag. Jag var med en "kompis" när den plötsligt slog till. Hon sket fullständigt i min brutala smärta så jag gick hem bara för att upptäcka att vi inte hade någon form av värktablett alls. En vetekudde existerade inte så heller så jag fick lägga mig illamåendes i fosterställning i sängen i 5 timmar och önska att jag hade haft en pistol. [y]

När man tycker att man behöver ett vapen har mensvärken nått sin höjdpunkt... Vissa tjejer har värkar som kan liknas vid förlossningssmärtor men ibland undrar jag om det där inte var snäppet värre...