Aviseringar
Rensa alla

mensvärk


Ämnesstartare

här är (pampannnnndaaaammm) tråden för oss flickor och damer som hatar eller älskar men i vilket fall har mensvärk.

HUR FAN KAN MAN BLI AV MED DET?
och berätta ditt hemskaste minne av mensvärk.. [blush]


   
Citera

jag har aldrig mensvärk[cute]
men min lärare sa alltid till alla att lägga något varmt på magen. typ en vetevärmare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

IPREN!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du går till um och får utskrivet tabletter om inget vanligt funkar,så håll käften,gå till um och ge fan i att gnäll när det finns saker som hjälper bara att 99% av alla tjejer älskar att gnälla och är för fega för att gå till en gyn/läkare för dom är rädda för att bli tallade i fittan.


   
SvaraCitera

fyll en flaska med värmvatten och rulla på magen , brukar hjälpa lite 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja har inte mensverk [y] hur äre?:)


   
SvaraCitera

Köttbullepytt:

ja har inte mensverk hur äre?:)

samma här, har haft det typ en gång [shake] gjorde förjäkligt ont, låg och gnällde på bänkarna i skolan, men jag tog alvedon och la en sån där vetekudde på magen. är så jäkla grymt glad att jag slipper mensvärk [bigsmile] fast däremot är min pms inte o leka med [rolleyes]


   
SvaraCitera

Det är omöjligt att bli av med när det väl sätter in. [sad]

Första gången jag hade riktig brutal mensvärk var hemsk. Jag vaknade framåt 6-7 på morgonen och hade så himla ont i magen. Stapplade in till mamma som låg och sov och försökte väcka henne, men hon blev bara sur och ville inte vakna. Så jag ringde pappa och grät och sade att jag hade ont, han kom fram till att det nog var mensvärk och sade att jag skulle ta några värktabletter och försöka sova.
Så jag gjorde det, lyckades somna efter någon timme och när jag vaknade kändes det bättre.

Men det var hemskt. Jag trodde helt seriöst att det var blindtarmen eller något sådant först och att jag helt seriöst skulle dö. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har aldrig egentligen, men nån gång precis efter magsjuka mådde jag så illa att jag trodde jag skulle spy, kunde inte ens gå hem (typ 200m) så jag fick skjuts. men ät massor värktabletter, rör lite på dig stretcha, håll dig varm. ät godis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

followthelights:

IPREN

[love]

Brukar ta en ipren, lägga mig i sängen i fosterställning under täcket och somnar oftast ett tag. När jag vaknar känns det bättre [smile]

Ett av mina hemskaste minnen är..
Fick en fruktansvärd värk i skolan, var tvungen att ta mig hem. Fick lov att gå hem, (typ 30-40 min, långt och mycket just då vill jag lova!!). Hade inga värktabletter hemma heller, så fick först gå förbi att köpa. Förstår inte hur jag klarade av att gå [shake] hade sådär förjävla ont så man viker sig och börjar gråta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

raally:

samma här, har haft det typ en gång gjorde förjäkligt ont (...)

[y]

kan hända att jag också känner lite (väldigt sällan), men ja kan inte säga att de gör "ont" de känns bara typ 🙂


   
SvaraCitera

okej! slå det här.

jag hade aldrig haft mensvärk förut (den groteska skiten började efter jag började med ppiller) så jag visste ju inte ens vad det var i princip. anyway.

började med att jag var riktigt kass i magen - dvs gasig, körig, uppblåst.. sen fick jag ont i ryggen, SJUKLIGT ont och det spred sig ner mot benen och min rumpa gjorde så ont att jag inte ens kunde sitta på den. sen fick jag ont i magen också, och värken blev bara värre och värre för varje minut eller nåt.
till slut låg jag på golvet och svetten bokstavligen rann, och jag svettas ALDRIG, inte ens när jag försöker. och jag hade kramper som kändes som barnafödande slash knivhugg.

det var fanimej sjukt, sen försökte jag resa mig upp från golvet för jag hade så ont att jag tänkte försöka gå och spy (obs jag har spyfobi och i det ögonblicket brydde jag mig inte ett skit om jag skulle spy eller inte för det var så hemskt) men då svimmade jag nästan och fick lägga mig igen.

ärligt talat trodde jag att jag skulle dö. det roliga var att det här hände i skolan och alla kollade på mig, antingen med blicken "är hon helt jävla körd i huvudet?" eller "hon kommer dö" [y]

jag har skaffat skitstarka tabletter nu. yay me.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aså tvätta fittan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inget slår ju baksmälla + mensvärk.[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

baksmälla + mensvärk

[cry]


   
SvaraCitera