Aviseringar
Rensa alla

Mensvärkshjälp!


Ämnesstartare

Äckliga, vidriga, satans mensvärksskit!!!!!

Skriv gärna vad NI gör mot värken och allt som kan hjälpa!!
(Om ni har choklad får ni gärna teleportera hit det också).


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

slutar klaga


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varm vetekudde på magen alt sova


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
Varm vetekudde på magen alt sova

FEMINISSST


   
SvaraCitera

Det bästa tycker jag är att ligga under en filt och värma sig. Ta en Alvedon och bädda ner dig! Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ut o spring kvinna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tar någon slags värktablett och lägger mig ned och tycker synd om mig själv tills det går över. Hehe, bästa tipset. Nä men en bra grej: lägg dig på mage och ha typ en kudde eller vikt filt under nedre delen av magen så ländryggen "trycks upp"/rätas ut lite.

Var tvungen att köra bil en gång när jag hade hemskt mycket mensvärk, det är fasen med någonstans på typ top 15-listan över de värsta sakerna jag varit med om, herrejäklar. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Varm vetekudde på magen alt sova

Ta något preparat med ibuprofeo. Bättre rekommenderas mot mensverk. Bättre än paracetamol (Alvedon)


   
SvaraCitera

(allt de andra sagt) Låtsasjogga alt. jogga på riktigt. typ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sofflizz:
Ut o spring kvinna

Enjoy_The_Silence:
(allt de andra sagt) Låtsasjogga alt. jogga på riktigt. typ.

Springa? Kan ni röra på er?Herre... Men tack ändå!Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fungerar inte värktabletter?  Hade också extrem mensvärk innan jag började med p-piller, blev rekommenderad någon värktablett som är specifikt mot mensvärk för att orka mig till skolan.

Annars brukar det lindra att röra på sig lite, alternativt ligga i fosterställning, vilket man nu föredrar. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gubbe i Järna:
Jag tar någon slags värktablett och lägger mig ned och tycker synd om mig själv tills det går över. Hehe, bästa tipset. Nä men en bra grej: lägg dig på mage och ha typ en kudde eller vikt filt under nedre delen av magen så ländryggen "trycks upp"/rätas ut lite.

Var tvungen att köra bil en gång när jag hade hemskt mycket mensvärk, det är fasen med någonstans på typ top 15-listan över de värsta sakerna jag varit med om, herrejäklar. 

Ohoo...Hoppas du kom fram dit du skulle!;)  ska testa det där med kudde..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:
Fungerar inte värktabletter?  Hade också extrem mensvärk innan jag började med p-piller, blev rekommenderad någon värktablett som är specifikt mot mensvärk för att orka mig till skolan.

Annars brukar det lindra att röra på sig lite, alternativt ligga i fosterställning, vilket man nu föredrar. 

Brukar ta Ipren men det hjälper knappt när det gör sådär fasligt ont. Överdoserar nog värktabletter i allmänhetSkeptiskBlir jobbigt när man blir hämmad att göra vardagliga saker en gång i månaden, men skönt att du hittade en fungerande tablett! 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Smephine:

Springa? Kan ni röra på er?Herre... Men tack ändå!Tumme upp

Brukar inte ha mensvärk så ofta och dom gånger jag haft det har antingen nån stackars pojk fått trycka på magen eller så har jag stannat hemma o legat på mage Galen


   
SvaraCitera
b1son

hysterektomi


   
SvaraCitera