Forumet - Mer än 2500 poäng?

Mer än 2500 poäng?

1520 0 21
Kommer antagligen få ig i två karaktärsämnen (200p) när jag går ut i vår men hade tänkt att det var lungt då jag ändå hade tänkt att läsa teknisktbasår-kurserna på komvux men läste att man inte kunde välja bort poäng som är obligatoriska i sitt program utan att jag alltid kommer ha dessa två ämnena i mitt gymnasiebetyg. Stämmer detta?

Dessa två ämnen är praktiska så det går inte att tenta av dem eller något liknande.

Måste jag gå om ett år på gymnasiet nu? Är riktigt orolig och kommer inte kunna sova innan jag får svar på detta.

Spana också in:

Ingemarsdotter:

min erfarenhet av arbetsgivare är ärligt talat att de skiter i gymnasiebetygen. De vill hellre veta om man hade bra närvaro och var skötsam.

Jo men att ha ig i något ämne betyder att man varken har bra närvaro eller är skötsam. Hade tänkt att plugga till civilekonom senare i livet och undrar därför om man måste skicka in sina gymnasiebetyg och höskolebetyg när man söker jobb eller om det räcker med högskolebetyg.

Kommer söka in med HP så därför har jag tänkt att mina gymnasiebetyg var lungt.
Nintendo:

Öh, jag tvivlar starkt på att gymnasiebetyg är så jävla viktigt för framtida jobb

Nja men hade tänkt att jobba på knegarjobb innan jag söker till högskolan och vad jag har lärt mig i skolan och av företagare är att om de får välja mellan någon som har g i alla ämnen och mellan någon som har vg eller bättre i alla ämnen utan ett som han har ig i så väljer de den som har alla g.