Aviseringar
Rensa alla

Mer än 2500 poäng?


Ämnesstartare

Kommer antagligen få ig i två karaktärsämnen (200p) när jag går ut i vår men hade tänkt att det var lungt då jag ändå hade tänkt att läsa teknisktbasår-kurserna på komvux men läste att man inte kunde välja bort poäng som är obligatoriska i sitt program utan att jag alltid kommer ha dessa två ämnena i mitt gymnasiebetyg. Stämmer detta?

Dessa två ämnen är praktiska så det går inte att tenta av dem eller något liknande.

Måste jag gå om ett år på gymnasiet nu? Är riktigt orolig och kommer inte kunna sova innan jag får svar på detta.


   
Citera

Fråga: 1 syo.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kommer att ha 2 ig i ditt slutbetyg ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Fråga: 1 syo.

Jovisst men klockan är 11 och jag har en grym ångest och kommer antagligen inte kunna sova innan jag får svar på detta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingemarsdotter:

Du kommer att ha 2 ig i ditt slutbetyg ja

föralltid? fastän jag läser in 200 nya poäng på komvux?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om man har en högskoleexamen skickar även in sina gymnasiebetyg då när man söker jobb?


   
SvaraCitera

Stenras:

Jovisst men klockan är 11 och jag har en grym ångest och kommer antagligen inte kunna sova innan jag får svar på detta

dynga och fråga 1 syo imorgon då [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stenras:

föralltid? fastän jag läser in 200 nya poäng på komvux?

vad jag vet går det ej att flytta bort kärnämnen och programinriktade obligatoriska ämnen från slutbetyget, isf kommer du inte att ha ett fullständigt slutbetyg


   
SvaraCitera

vilka ämnen är det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stenras:

Om man har en högskoleexamen skickar även in sina gymnasiebetyg då när man söker jobb?

min erfarenhet av arbetsgivare är ärligt talat att de skiter i gymnasiebetygen. De vill hellre veta om man hade bra närvaro och var skötsam.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

dynga och fråga 1 syo imorgon då

Går i skolan 8-16 imorgon och är så in i helvetes förbannad på mig själv. Missade 2 veckors praktiskt bajs och kommer nu enligt er ha 200 poängs ig för resten av mitt liv. [cry]


   
SvaraCitera

Stenras:

kommer nu enligt er ha 200 poängs ig för resten av mitt liv

... jaha? [crazy] Förstår helt ärligt inte vad det är att hetsa upp sig över [cute] Du får la gå ut gymnasiet med 250 poäng ig osv? [crazy]


   
SvaraCitera

Stenras:

Missade 2 veckors praktiskt bajs

hur då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingemarsdotter:

min erfarenhet av arbetsgivare är ärligt talat att de skiter i gymnasiebetygen. De vill hellre veta om man hade bra närvaro och var skötsam.

Jo men att ha ig i något ämne betyder att man varken har bra närvaro eller är skötsam. Hade tänkt att plugga till civilekonom senare i livet och undrar därför om man måste skicka in sina gymnasiebetyg och höskolebetyg när man söker jobb eller om det räcker med högskolebetyg.

Kommer söka in med HP så därför har jag tänkt att mina gymnasiebetyg var lungt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

.. jaha? Förstår helt ärligt inte vad det är att hetsa upp sig över Du får la gå ut gymnasiet med 250 poäng ig osv

Jo men det ser ju inte så bra ut med massa ig i betyget. Betydligt svårare att få jobb osv.


   
SvaraCitera