Aviseringar
Rensa alla

Mer rasister ute på stan


Ämnesstartare

jag kom precis hem från en kompis o åkte förbi gullmarsplan.

när jag går av tåget vid gullmarsplan stöter jag på 3 rasister.

den välkända känslan i magen som känns som ett varmt smärtsamt piskrapp gör sig påmind. och jag går till andra sidan av perrången för att slippa möta dessa personer.

jag känner igen dessa och såg dom ute för ett tag sedan på tunnelbanan. lucky me att jag inte stötte på dom för jag är verkligen livrädd för dom o det hade givit förödande konsekvenser för mig :/ (läs misshandel).

men har rasismen ökat på senaste tiden lr? SD går fram o jag som inte sett en rasist på 2-3år har nu de senaste månaderna sett 2-3 st + några som hamnat på kvalplats.


   
Citera
Ämnesstartare

dom är som influensan - kommer i vågor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rasse.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror aldrig att jag träffat någon rasist överhuvudtaget


   
SvaraCitera

rasismen är inte ensidig.

frågan är dock vad som bör göras, för att gå runt och ropa "var inte så jävla insnöade, intoleranta, hatiska, fördomsfulla praktarslen", för det leder ändå bara till att de blir mer hatiska.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HelylleHerman:

frågan är dock vad som bör göras, för att gå runt och ropa "var inte så jävla insnöade, intoleranta, hatiska, fördomsfulla praktarslen", för det leder ändå bara till att de blir mer hatiska.

ja, just rasism är jag jätte svag mot.

att veta att någon vill slå sönder mig pga min hudfärg får mig att...

hur som helst så det jag gör är att jag pluggar. rasismen existerar knappt i välbärgade områden. alltså inte ultrarika som är isolerade. utan övre medelklass typ.

jag har alltid bott hos den övre medelklassen.. men som det ser ut nu kommer jag att tvingas att flytta till den undre... kommer jag att bli uppäten då? (paranoid, javisst)

så det viktigaste för mig är att plugga. jag vet inte hur jag ska få en rasist att förstå att jag inte vill den illa och att det antagligen inte är mig han/hon är arg på egentligen..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rasse.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

rasse.

[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

retstickan:

[tard]

precis


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

retstickan:

nu kommer jag att tvingas att flytta till den undre... kommer jag att bli uppäten då? (paranoid, javisst)

Nej. Du menar väl förorterna?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

rasse.

passaro:

precis

Vi vet att du är, sluta "skryt" nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

daisy:

Vi vet att du är, sluta skryt nu.

Din mamma är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image

och hör sen...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

daisy:

Nej. Du menar väl förorterna?

vad menar du? 🙂 fattar inte riktigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Din mamma är.

Min mamma som du dog för men dissa dig?


   
SvaraCitera