Aviseringar
Rensa alla

Mer rutin=Bättre liv?


Ja om man gillar den tryggheten osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är det bara jag som avskyr rutiner?
jag behöver nog själv rutinen att gå till skolan/jobb om morgonarna men annars avskyr jag det. att äta kl 6 varenda dag hatar jag, likaså att äta lunch kl 12. men jaa, allt egentligen, hatar det!


   
SvaraCitera

shabbe:

ag vet inte hur det är för er, men visst är det så att ju mer rutiner man har desto piggare och lyckligare känner man sig? Jag har varit arbetslös i snart 8 månader men skall snart för första gången iår få ett jobb som börjar om två veckor.

Jag är i precis samma situation. 21 år, utan gymnasieutbildning och har i nuläget inte många möjligheter. Varit arbetslös ett jävla tag och varit ute och druckit mig full varenda helg.

Jag är inte deprimerad, men ibland kan man känna sig instängd. Sedan att ständigt behöva stå till svars för att man är arbetslös och när man framförallt inte har någon utbildning så har man absolut ingen rätt att vara det, anser dom flesta. Sedan är det som så att redan på dagis/förskola så lär vi oss att arbeta är bra och att man skall lyda. Om inte hela samhället hade varit så jävla "jobb-baserat" så hade vi inte känt den där oändliga pressen på att behöva göra något hela jävla tiden. Min stora önskan är att jag skall hitta ett jobb jag trivs med, men vill inte att det jobbet skall ta över mitt liv som det gjort för många jag känner.

Men jag tror att man blir lyckligare av att jobba hur som helst [smile] vi behöver alla känna oss samhällsnyttiga och framförallt så behöver vi pengar.

Leijonsparf:

osv. men för att vara saklig så jo, rutiner är bra. fast det bör ju inte gå till överdrift.


   
SvaraCitera

Jag behöver rutiner. Inte överdrivet mycket. Och så är det ju skönt att bryta dom ibland. Just nu har jag noll rutin i mitt liv, enda skulle väl vara träningen, men den slås ur spel ibland av skador/sjukdom.

Rutinen i skolan är ju ett skämt. Så jävla mycket eget arbete att man är ledig en vecka 3-4 dar ibland i sträck. Och all rutin fuckas upp. Och har man inte rutinen att gå upp varje morgon blir det så att jag inte alltid pallar gå och upp och så blir det en ond cirkel. Blir lätt att jag bara ligger hemma och slappar, vilket är skönt ibland men man mår fan inte bra av för mycket.

Hoppas jag får rutin när jag börjar jobba sen bara. Värsta var när jag jobbade och började 7 ena dan och 13 den andra. Var som en zombie under dom veckorna.

Min skönaste rutin var nog när jag alltid tvingade mitt ex att laga bra mat med mig varje gång vi hängde, vilket var rätt ofta. Istället för keff ungkarlsmat haha (:


   
SvaraCitera