Aviseringar
Rensa alla

Mer skattepengar till kronprinsessans räkning


Issen
Ämnesstartare

http://www.aftonbladet.se/brollopet/article6838166.ab

Vad tycker ni?
Hur mycket pengar ska vi om ens några lägga på kronprinsessans bröllop och liv, som jag ser det har kungen nära 200 miljoner i egna pengar, kan han inte betala det själv som den Norska kungen gjorde?

Nu ska dessutom 40 miljoner till läggas på renovering av deras framtida hem, som i sin tur också minskar ett sen länge område för friluftsliv.


   
Citera

Jag tycker det vore på tiden att nån mentalt labil stolle i den kungliga vakten gjorde processen kort med hela kungafamiljen. Det skulle spara många skattekronor.


   
SvaraCitera

Fyfan det är äckligt, när folk samlar flaskor, förlorar arbeten och sjukersättningar på löpande band osv så ska Victoria få gifta sig iklädd typ diamanter och gravad lax för skattebetalarnas pengar, osmakligt. [n]


   
SvaraCitera

Inga skattepengar ska gå till kungahuset PUNKT


   
SvaraCitera

Hon kan väl tjäna sina egna jävla pengar [mad]


   
SvaraCitera

HEMSKT!


   
SvaraCitera

Några färre invandrarfamiljer på socialbidrag så är dom pengarna sparade.


   
SvaraCitera

dazed_and_confused:

iklädd typ diamanter och gravad lax

fnitr.


   
SvaraCitera

Issen:

Hur mycket pengar ska vi om ens några lägga på kronprinsessans bröllop och liv

De pengar brölloppet kostar tjänas snabbt in på turism, så det är en bra affär ekonomiskt. Detta är snarare en ideologikt diskussion.

Issen:

Nu ska dessutom 40 miljoner till läggas på renovering av deras framtida hem

Fastigheten är gammal och behöver renoveras, dessutom är det du och jag som äger den. Åter igen, det handlar snarare om ideologi än ekonomi.

I de flesta forna kommunistländer har man ju avstått ifrån att hålla sig med praktbyggnader, vilket lett till en stadsbild som är fasansfullt ful och grå. Fyrkantig betong kanske är rättvis, men jävligt tråkig och livlös. Människor behöver vackra saker att se på och drömma om, annars tappan man livslusten. Rättvisa är inte allt.


   
SvaraCitera

Issen:

Hur mycket pengar ska vi om ens några lägga på kronprinsessans bröllop och liv, som jag ser det har kungen nära 200 miljoner i egna pengar, kan han inte betala det själv som den Norska kungen gjorde?

Inte så mkt för kungen, men om vi har en kung så får vi väll betala för det med. [crazy]


   
SvaraCitera
Issen
Ämnesstartare

Asha:

Inte så mkt för kungen, men om vi har en kung så får vi väll betala för det med.

Vi har redan gett honom tillräckligt med pengar i lön så han kan punga ut med sina renoveringar själv.

AndyH:

Människor behöver vackra saker att se på och drömma om, annars tappan man livslusten

Dom bygger ju för hela slottet så man knappt ser det längre, ett monument försvinner bakom lås och bom. Så mycket för det vackra.

AndyH:

Rättvisa är inte allt.

Jo det är de.


   
SvaraCitera

Issen:

Jo det är de.

Det är din åskikt, jag håller inte med. Vackra påkostade saker skapas oftast genom orättvisa, men de skänker ändå glädje och trivsel åt många. Med millimeter rättvisa försvinner extravagansen, det tycker jag är tråkigt.


   
SvaraCitera

Men kungahuset ger nått tillbaks förstårs, kan nästan med 100% säkerhet att vi tjänar på att ha en kungafamilj.


   
SvaraCitera
Issen
Ämnesstartare

PinkFloyd:

Men kungahuset ger nått tillbaks förstårs, kan nästan med 100% säkerhet att vi tjänar på att ha en kungafamilj.

Dom har pengar så det räcker även om man nu tycker vi ska ha ett kungahus... dom har pengar i överflöd, varför ska staten skjuta till ytterliggare på bekostnad på dom som behöver.


   
SvaraCitera

Gentlernen:

Jag tycker det vore på tiden att nån mentalt labil stolle i den kungliga vakten gjorde processen kort med hela kungafamiljen. Det skulle spara många skattekronor.

/sign. Hoppas någon släpper en bomb över hela bröllopet.

Asha:

Inte så mkt för kungen, men om vi har en kung så får vi väll betala för det med. [crazy]

Då kan väl ni som vill ha kvar kungahuset betala för det, så kan vi andra slippa.


   
SvaraCitera