Aviseringar
Rensa alla

Mest killar i världen... (?)


Ämnesstartare

Unexpected:

Har för mig att det skiljer typ 4 år, och det ju ganska mycket faktiskt. Är så i hela världen nästan också, tror jag.

Vad beror det på?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

majkie2:

Vad beror det på?

Ingen aning, men det du säger lär ju ha en del med saken att göra. Att fetare låt skulle ha något med saken att göra låter ganska osannolikt som sagt, men vem vet? ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Extern:

Hur kommer det sig att det föds mera pojkar i världen än tjejer?

simpelt, bland alla primater väljer honan hannen. hannens mål rent biologiskt är att föra vidare sina gener, hannarnas uppgift då är att framstå som mkt bättre än sina rivaler, de får då para sig och såldedes förs bara dom ¨bästa¨ generna vidare.

svar: evolution


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Okej, jävligt tvivelaktigt det där, men fett coolt [cool] Redan på spermienivå äger vi tjejerna.

[bigcheers]
Alla fall i snabbhet. Däremot så innebär deras större kromosomer att kvinnor får mindre genetiska sjukdomar. Färgblindhet är en följd av att killkromosomen är kortare...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Färgblindhet är en följd av att killkromosomen är kortare...

Färgblind är jag inte, och bitch-spermierna fick ändå stryka på foten [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Unexpected:

men vem vet? ^^

Mjo menar det ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rent biologiskt rör det sig om... Hanen skyddar flocken och därav dör det fler män. Vid medelålder finns det alltid fler kvinnor än män. [cute]


   
SvaraCitera
elinc

DoktorMaJk:

Jag tycker jag ser mer tjejer än killar jag [chocked]

Inget dåligt i det.

du ser nog det du vill se..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elinc:

du ser nog det du vill se..

Jonnybravo91:

Rent biologiskt rör det sig om... Hanen skyddar flocken och därav dör det fler män. Vid medelålder finns det alltid fler kvinnor än män.

Se! där har vi svaret.


   
SvaraCitera
Gifted

Extern:

Hur kommer det sig att det föds mera pojkar i världen än tjejer?

Jag har läst en förklaring till det någonstans: det har med krig att göra:

1) Män krigar och vissa dör.
2) Vissa har gener som gör att deras barn med större sannolikhet blir män.

Låt oss nu säga att 4 söner i en familj (uppenbart har de gener som genererar många män), nu skickas i krig. Sannolikheten för att alla dör är rätt liten, så några av dessa återvänder, och kan nu knulla hej vilt, då det är brist på män. Deras mansgenererande gener (som de ärvt) sprids.

En familj med bara en son, å andra sidan, riskerar med större sannolikhet att förlora alla (denna) i strid. Således sprids inte dessa gener lika mycket.

Happy?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vill inte tro på detta [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DoktorMaJk:

Se! där har vi svaret.

Jag hoppas att du vet att medelåldern är kring 40? [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Jag hoppas att du vet att medelåldern är kring 40?

Nej, 13!! [tard]


   
SvaraCitera

Myksa:

Den manliga kromosomen är mindre än den kvinnliga (därför har mer genetiska sjukdomar exempelvis färgblindhet). Detta leder till att en spermie som bär på en manlig kromosom är lite lättare och således snabbare. Därav föds det en gnutta mer pojkar.

Det där har jag också hört nånstans. Kanske är det så av nån anledning 😛 typ för att kvinnor lever längre. Vad jag också har hört är att testosteronet ska ha nåt att göra med att män inte lever lika länge, men varför och huruvida det stämmer vet jag inte 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Limefruit:

typ för att kvinnor lever längre. Vad jag också har hört är att testosteronet ska ha nåt att göra med att män inte lever lika länge

Man vet inte varför, eller, man har inte hittat någon självklar biologisk anledning iallafall.


   
SvaraCitera