Aviseringar
Rensa alla

Mest seriösa ungdomsförbundet (endast med uttalat politiska ungdomsförbund)


Ämnesstartare

Lade till ett ungdomförbund långt till höger och ett långt till vänster för att det fanns plats kvar. Eftersom jag antar att de båda är relativt okända så länkar jag deras wikipedia-artiklar och hemsidor här:

Nationaldemokratisk Ungdom:

Hemsida

Wikipedia

Syndikalistiska Ungdomsförbundet:

Hemsida

Wikipedia

(är medveten om att det finns många fler, tyvärr får man bara ha tio alternativ)


   
Citera
Ämnesstartare

Bash a Brat:

SUF (Syndikalistiska Ungdomsförbundet) (Du röstade på detta alternativ)

Eller kanske grön ungdom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Svårt att säga, har ju aldrig haft mycket kontakt med dem - men det känns som att de flesta ungdomsförbund har en ganska stor andel folk som är lite tappade i gatan. Finns många vettiga och seriösa i GU, men finns en del naiva hippies som inte går att diskutera med också.

SUF verkar även de för det mesta ganska seriösa, men de saknar ofta självdistans. Man behöver kunna se sig själv utifrån - även om man är övertygad om att man har rätt.

SSU och UV har ju haft en del fula grejer för sig, och ska inte ens gå in på MUF. LUF känns ganska seriöst, även om jag inte håller med dem för fem öre så har åtminstone de flesta LUF:are jag träffat varit rätt nere på jorden. Det går att diskutera med dem, iaf de jag träffat. KU, SDU, och NDU är ju galna, CUF har jag ingen koll på.

Lutar nog dock åt GU. SUF håller jag ofta med i sakfrågor, men de behöver självdistans. LUF har ofta självdistans, men är ofta ganska naiva. Det känns som att LUF:are vill väl men inte riktigt förstår vad det är de stöder.

P.S., du borde nog haft med Ung Pirat då dessa är ett väldigt stort och ganska aktivt ungdomsförbund, nog mycket större än NDU iaf.

EDIT: Så ja, så fick det bli:

Grön Ungdom (Miljöpartiets) (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker rent generellt att ungdomsförbunden rakt över är skit, dom är som sitt moderparti fast nästan i alla stunder extremare, hetsigare och hungrigare.

Varenda av förbunden där har ju sina lik i garderoben, och tyvärr är dom flesta på vänstersidan. hade du haft med RKU (Kommunistiska ungdomasförbundet) hade det med all förmodan fått min röst. nu får jag gå härifrån blankröstat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bash a Brat:

LUF (Folkpartiet Liberalernas) (Du röstade på detta alternativ)

mest pålästa osv på högern iaf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bash a Brat:

SUF (Syndikalistiska Ungdomsförbundet) (Du röstade på detta alternativ)

[y]


   
SvaraCitera

Varför finns inte Sveriges största politiska ungdomsförbund UP med?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

P.S., du borde nog haft med Ung Pirat då dessa är ett väldigt stort och ganska aktivt ungdomsförbund, nog mycket större än NDU iaf.

xiaousagi:

Varför finns inte Sveriges största politiska ungdomsförbund UP med?

UP tänkte jag dels att deras moderparti är ganska mycket ett enfrågeparti (vet att de har mer än en fråga och att många medlemmar har en helhetsbild, men partiet i sig tar ju bara ställning i specifika frågor, osv.). Sen ville jag även ha med ett utomparlamentariskt höger-ungdomsförbund också eftersom jag hade ett utomparlamentariskt vänsteralternativ, annars skulle nån högermupp säkert gnälla om vänstervinklad poll eller något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bash a Brat:

SUF (Syndikalistiska Ungdomsförbundet) (Du röstade på detta alternativ)

Alternativt SSU, fast dessa har lite svårt att bestämma sig hur långt åt vänster de själva står. Ung Vänster känns ofta som vänsterns svar på MUF där man går med för att polarna är medlemmar, Grön Ungdom är mest förvirrade hippies utan teoretisk backning, LUF, CUF och KU är alldeles för inaktiva för att tas på allvar, SDU har inget teoretisk helhetsperspektiv utan tycker mest en massa random grejer och försöker koppla ihop dem med invandringspolitiken, NDU har väl iofs någon form av teoretisk grund men är ju helt galna och ganska inaktiva de med. SSU och SUF har en generellt hög aktivitet, teoretisk grund i vad de gör, och de medlemmar jag träffat är med för politiken snarare än för att ragga kompisar eller gå på fester.


   
SvaraCitera

Bash a Brat:

UP tänkte jag dels att deras moderparti är ganska mycket ett enfrågeparti (vet att de har mer än en fråga och att många medlemmar har en helhetsbild, men partiet i sig tar ju bara ställning i specifika frågor, osv.).

Okej, och man fick bara ha tio alternativ. Jag förstår [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bash a Brat:

Grön Ungdom är mest förvirrade hippies utan teoretisk backning

Folk brukar gnälla här på att Grön ungdom är för politiska och pålästa pågrund av våra kopplingar till Miljöpartiet(är man med i gu är man med i mp.)

Förvirrade hippies får jag tyvärr säga har börjat försvinna. Nu är folk ganska normala. Men medans SSUare t.ex framstår som ganska arga, ser medelGU:arn mer glad, färgglad och dylikt.

dazed_and_confused:

Eller kanske grön ungdom.

Visste inte att du gillade syndikalisterna. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Visste inte att du gillade syndikalisterna. [crazy]

alla gillar syndikalisterna.

förutom säpo. [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Visste inte att du gillade syndikalisterna. [crazy]

Lite sexigare än grön ungdom. [ops]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Lite sexigare än grön ungdom.

sant, men de skrämde bort mig med sin smygkommunism, kändes som att jag var på RKU-möten ibland, alla bara pratade arbetarklass, klass, klass, och antirasism. Ingen av ämnena tilltalar mig nämnvärt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

sant, men de skrämde bort mig med sin smygkommunism, kändes som att jag var på RKU-möten ibland, alla bara pratade arbetarklass, klass, klass, och antirasism. Ingen av ämnena tilltalar mig nämnvärt.

Jaja lite glöd iaf. [zzz]


   
SvaraCitera