Aviseringar
Rensa alla

Metal über alles


sincan:

För mig är det mer individuellt.

Nej men det är ju en gruppmentalitet. Din menar ju att din grupp är bättre än någon annans.

sincan:

Visst jag har också kallat mig för allätare osv, men det är inte förens man fördjupar sig man kommer någon vart.

Äh vadå fördjupar sig? Musik är så mycket mer än bara en sort.
Låter det gött och känns bra så är det så det ska vara. Varken mer eller mindre.

Sen visst har jag ju musik som jag värderar mer än annat. Viss musik funkar på fester. De har ett skönt flow och funkar att dansa till ect. Medans vill jag ha ''smart'' musik så har jag annan musik till det.

sincan:

Du nämnde bara miljonsäljande artister, krävs inte särskilt mycket för att tycka om dem.

Tja det finns en anledning till att de är populära. De gör oftast väldigt bra musik till att börja med. Sedan för mig har mycket musik kommit efter låt säga 10 år efter att det kom, så mycket musik har jag upptäckt helt enkelt genom att lyssna på det.

Iron Maiden tex var jag inte mycket för först. Gillade någon enstaka låt men när jag och flickvännen såg dom live på Ullevi 2008 så var det en helt annan känsla och uppskattningen för dom ökade enormt efter det.

sincan:

kommer de flesta du nämnde från Amerika som pekar på det senaste jag nämnde då de mer eller mindre styr populärmusiken.

Jo men som sagt. Gör man bra musik så gör man.
Sedan har jag väl upptäckt mycket genom att ladda ner med så det är ju inte bara det mest populära som jag fastnat för.


   
SvaraCitera

sincan:

Inte nödvändigtvis, men det är ett bra verktyg.

Jag undrar verkligen om du är seriös med tråden eller inte 😛


   
SvaraCitera

sincan:

Duktigt googlande!

Mm vet. Fick precis en bild som motsvarade min bild av metalfolket. [party]


   
SvaraCitera

sincan:

HipHop

Är den bästa genren.

Ta dina fördomar och stoppa upp dem i röven.


   
SvaraCitera
sincan
Ämnesstartare

IronWolf:

Är den bästa genren.

Ta dina fördomar och stoppa upp dem i röven.

Väldigt övertygande.


   
SvaraCitera

Folk som tar detta seriöst är

Myksa:

Fåniga och naiva [zzz]


   
SvaraCitera
sincan
Ämnesstartare

FreeWay89:

Äh vadå fördjupar sig? Musik är så mycket mer än bara en sort.
Låter det gött och känns bra så är det så det ska vara. Varken mer eller mindre.

Du kör missionären enbart också eller?

FreeWay89:

Tja det finns en anledning till att de är populära. De gör oftast väldigt bra musik till att börja med

Jo, jag skrev det.


   
SvaraCitera

sincan:

Du kör missionären enbart också eller?

Fasen har det med saken att göra?


   
SvaraCitera
sincan
Ämnesstartare

FreeWay89:

Fasen har det med saken att göra?

Du skrev ": Äh vadå fördjupar sig? Musik är så mycket mer än bara en sort. Låter det gött och känns bra så är det så det ska vara. Varken mer eller mindre."
Det kan man applicera till ungefär vad som helst. Jag bytte ämne till just sex som en liknelse till varför man ska fördjupa sig, men om jag ska behöva förklara exakt allting så känns den här diskussionen inte särskilt givande för mig.


   
SvaraCitera

sincan:

Jag bytte ämne till just sex som en liknelse till varför man ska fördjupa sig, men om jag ska behöva förklara exakt allting så känns den här diskussionen inte särskilt givande för mig.

Nej det jag menade var givetvis tvärt om till det du syftade på.
Du vill hålla dig enbart till Metal vilket går att jämföra med att enbart hålla dig till missionären.


   
SvaraCitera

Svavel.


   
SvaraCitera

Metal är rätt enformigt och tråkigt


   
SvaraCitera
sincan
Ämnesstartare

iddqd:

Svavel.

Du tänker metal som i grundämnet metall?

Viljans Triumf:

Metal är rätt enformigt och tråkigt

Myksa:

Fånig och naiv du är. [zzz]


   
SvaraCitera

[bigcheers]


   
SvaraCitera
sincan
Ämnesstartare

Rafflesia:

[bigcheers]

cheeers[party]


   
SvaraCitera