Aviseringar
Rensa alla

Metaltown


Ämnesstartare

sikkos:

Vad är det för löjligt med nu-metal så som Korn, Killswitch Engage, System of a Down, Dope etc? Det är väldigt inne bland folk att ogilla nu-metal bara för att de som lyssnar på BM och DM tror sig veta allt om metal och tycker att nu-metal är löjligt.

Syftade mest på imagen, Slipknots t.ex. Även om det är en del av charmen. Lyssnar/lyssnade själv ganska mycket på nu metal så du missförstod nog lite. Inte precis så att jag tycker att BM-muppar i medeltidsutstyrsel är det häftigaste heller. [party]

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

aja du får ändå inte bo hos mig. men jag bor inte i malmoe

[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lament:

Syftade mest på imagen, Slipknots t.ex.

Nu tycker jag visserligen att imagen är ganska strunt samma vad gäller själva musiken. Sen är det ju bara Slipknot och Marilyn Manson som har en speciell image i lineupen. Är det de som du tycker är löjliga eller är det de övriga banden med "normal" image? Jag hajar inte alls nu[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sikkos:

Sen är det ju bara Slipknot och Marilyn Manson som har en speciell image i lineupen. Är det de som du tycker är löjliga eller är det de övriga banden med "normal" image? Jag hajar inte alls nu

Strunt samma, det blev off-topic. [cute]


   
SvaraCitera

Måste bara dit.. Disturbed, Pain och Slipknot, visst, har inte lyssnat på dom på åratal, men dom är alla stora legender i mitt hjärta. Såg slipknot i vintras på hovet, men fick en jävla sittplats, så har inte upplevt en riktig slipknot konsert ännu 🙁


   
SvaraCitera
Jeay_L

Mrflp:

Såg slipknot i vintras på hovet, men fick en jävla sittplats,

Man sitter inte på konserter! [no-no]


   
SvaraCitera

Jeay_L:

Man sitter inte på konserter! [no-no]

Det gjorde jag inte heller, men det betyder inte att jag inte hade sittplats. 🙂


   
SvaraCitera
Jeay_L

Mrflp:

Det gjorde jag inte heller, men det betyder inte att jag inte hade sittplats. 🙂

men man ska inte ha sittplats, ståplats just framför scenen ska de vara!


   
SvaraCitera

Jeay_L:

men man ska inte ha sittplats, ståplats just framför scenen ska de vara!

Det var ju i princip det jag menade när jag sa att jag inte upplevt en riktig slipknot konsert ännu 😉


   
SvaraCitera
Jeay_L

Mrflp:

Det var ju i princip det jag menade när jag sa att jag inte upplevt en riktig slipknot konsert ännu 😉

Då får du väl fara på metaltown å göra det, hade jag bott i södra sverige hade jag oxå farit på metaltown men då måste man ju bo i skell-hell[cry]


   
SvaraCitera

Jeay_L:

Då får du väl fara på metaltown å göra det, hade jag bott i södra sverige hade jag oxå farit på metaltown men då måste man ju bo i skell-hell[cry]

Bor i Stockholm, så lutar mot peace & love nu när jag valt att avboka Wacken (tyskland), dels för camping och även för att det är mycket närmare än gbg. ;o)


   
SvaraCitera
Jeay_L

Mrflp:

Bor i Stockholm, så lutar mot peace & love nu när jag valt att avboka Wacken (tyskland), dels för camping och även för att det är mycket närmare än gbg. ;o)

Var erbjuden att fara på Wacken med en msn kompis både förra året och i år men tackade nej, pengarna fanns tyvärr inte.. allt är som så långt bort, norrland suger![no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lament:

ofarlig

Där sket det sig.


   
SvaraCitera

Jeay_L:

Var erbjuden att fara på Wacken med en msn kompis både förra året och i år men tackade nej, pengarna fanns tyvärr inte.. allt är som så långt bort, norrland suger![no-no]

Storsjöyran då? Även om det inte är bra band där så funkar det väl nästan lika bra som något annat? ;p


   
SvaraCitera
Jeay_L

Mrflp:

Storsjöyran då? Även om det inte är bra band där så funkar det väl nästan lika bra som något annat? ;p

Vars fasen är det?
Gissningsvis blir det väl stadsfesten här i skellhell i år igen[rolleyes]


   
SvaraCitera