Aviseringar
Rensa alla

Mi


Ämnesstartare

Vi har ju fi  (feministiskt initiativ) och dom vill ju ha det jämställt och det är ju bra men borde inte vi då ha ett mi (manligt initiativ) parti? 
Vad tycker ni?  


   
Citera

Nämen det är ju det att kvinnor många gånger inte behandlas på "rätt sätt" som man valt att ta deras perspektiv. Jag, som varken är man eller kvinna och samtidigt både och, tycker att vi borde ha J! (Jämställt initiativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det borde vara jämställt för båda könen, en kvinna döms ju inte alltid lika hårt i domstolen och anses hon vara för sexig så kan hon inte hamna i fängelse för att ha våldtagit ett barn, tro det eller är men så var det i ett fall i Texas en gång i tiden. Det är helt sjukt och det är förnedrande mot alla barn som blir utsatta för sexuella övergrepp dagligen, men personerna som beslutade det måste ju haft psykiska störningar helt klart. Källkritik eller ej, men det skulle inte förvåna mig för idag verkar det ju ibland som kvinnor ses mer som offer än gärningsmän när dom gjort något brottsligt, ingen fler som håller med mig även om man nu inte ska tro på allt vad man läser? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men visst stämmer det att kvinnor inte fick cykla, bli pilot o.s.v. förr tiden? Jag tycker också att det är himla sjukt det där med att kvinnor inte får lika hög lön som män men jag vet inte riktigt om dom har blivit bättre med det där nu, men det finns många olika saker som inte gör att det blir jämställt bland båda könen. Jag kan till viss del tycka att det kanske var bra med feminism förr i tiden, men nu har det blivit så pass överdrivet så det blir rent av sjukt och löjligt..


   
SvaraCitera
Smilen

Ja, det skulle vi nog ha.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej det behöver man ju inte ha. Bara för att vi har ett miljöparti har vi inget Fossila bränslen-parti exempelvis, du tycks här företräda en väldigt förskole-betonad variant av vad som är "rättvist". Trams.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:
Nej det behöver man ju inte ha. Bara för att vi har ett miljöparti har vi inget Fossila bränslen-parti exempelvis, du tycks här företräda en väldigt förskole-betonad variant av vad som är "rättvist". Trams.

Nej det är inte trams jag har min åsikt och om du inte håller med fine men du har ingen rätt att vara otrevlig och säga att det är trams 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Vi" har inget feministiskt initiativ. De har väl sig själva. 

Feminism står ju för jämlikhet, inte för kvinnligt. Det är ju inget kvinnligt initiativ vi har. Inte heller feminint initiativ. 
Nähädu. Det där får du nog ta och tänka om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Thé King:

Nej det är inte trams jag har min åsikt och om du inte håller med fine men du har ingen rätt att säga att det är trams 

Jo.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

D finns.

https://www.flashback.org/t1681640


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Thé King:

Nej det är inte trams jag har min åsikt och om du inte håller med fine men du har ingen rätt att vara otrevlig och säga att det är trams 

Det har jag väl visst, lika mycket som du har rätt till din (tramsiga) åsikt.

Om man vill hårddra det så kan man säga att många av de andra etablerade partierna dessutom redan indirekt är MI-partier, du behöver inte organisera dig om du utgör normen.


   
SvaraCitera

VirginSteele:
Men visst stämmer det att kvinnor inte fick cykla, bli pilot o.s.v. förr tiden? Jag tycker också att det är himla sjukt det där med att kvinnor inte får lika hög lön som män men jag vet inte riktigt om dom har blivit bättre med det där nu, men det finns många olika saker som inte gör att det blir jämställt bland båda könen. Jag kan till viss del tycka att det kanske var bra med feminism förr i tiden, men nu har det blivit så pass överdrivet så det blir rent av sjukt och löjligt..

Lite bättre har det ju blivit med lönen, men det är inte helt rätt-ställt ännu..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Det har jag väl visst, lika mycket som du har rätt till din (tramsiga) åsikt.

Om man vill hårddra det så kan man säga att många av de andra etablerade partierna dessutom redan indirekt är MI-partier, du behöver inte organisera dig om du utgör normen.

Och jag har rätt att tycka att du beter dig ointelligent och otrevligt 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Thé King:

Och jag har rätt att tycka att du beter dig ointelligent och otrevligt 

För all del.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

April april?


   
SvaraCitera