Aviseringar
Rensa alla

Mic?


Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll: Om du inte har Windows så kan jag tyvärr inte hjälpa dig, men du känns som en Windows kille så detta är nog den slutgiltiga lösningen 🙂

Funka inte! Kom inte upp någon  mikrofon på nivåer för mig. Vart ska jag ens sätta in sladdarna? Provade framme på datorn och i högtalaren men inget hände.

aristoteles: Har förhållandevis dålig koll på windows pga: intressebrist

Attans!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman: Funka inte! Kom inte upp någon  mikrofon på nivåer för mig. Vart ska jag ens sätta in sladdarna? Provade framme på datorn och i högtalaren men inget hände.

Mic'en skall in i en rosa ingång, den på baksidan brukar funka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles: Mic'en skall in i en rosa ingång, den på baksidan brukar funka.

Har en rosa på framsidan...

Fast datorn sitter dåligt så vågar inte riktigt flytta den.

Kan det funka på laptp? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman: Har en rosa på framsidan...

Fast datorn sitter dåligt så vågar inte riktigt flytta den.

Kan det funka på laptp?

Den på framsidan borde också funka, men den är ofta vidarekopplad med kablar till moderkortet och det är inte alltid den lösning funkar. Och ja mic'en borde funka på en laptop också. Många laptops har dessutom en inbyggd mic.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För övrigt borde du kunna göra nåt som att högerklicka på ljud-ikonen nere i hörnet -> Välj Sound Devices -> välj fliken för Input Devices.

Där borde du kunna se om du får någon input från micen alls.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles: Den på framsidan borde också funka, men den är ofta vidarekopplad med kablar till moderkortet och det är inte alltid den lösning funkar. Och ja mic'en borde funka på en laptop också. Många laptops har dessutom en inbyggd mic.

Fast när jag satte i i framsidan funka inte hörlurarna Skeptisk provade båda hål men nope. Varför så komplicerat? Hm, kan skicka på laptopen kanske istället då sen. 

aristoteles:
För övrigt borde du kunna göra nåt som att högerklicka på ljud-ikonen nere i hörnet -> Välj Sound Devices -> välj fliken för Input Devices.

Där borde du kunna se om du får någon input från micen alls.

Hitta inget sånt 🙁 jag är så sjukt dålig på det här asså, sjukt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman: Fast när jag satte i i framsidan funka inte hörlurarna  provade båda hål men nope. Varför så komplicerat? Hm, kan skicka på laptopen kanske istället då sen.

Som sagt, portarna på framsidan funkar inte alltid, prova dom på baksidan istället.

patrick bateman: Varför så komplicerat?

Du kör ett komplicerat operativsystem.

patrick bateman: Hitta inget sånt 🙁 jag är så sjukt dålig på det här asså, sjukt.

Vilket av dom är det du inte hittar, var lite mer specifik?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vissa headset har funktionen att man kan muta sig själv. Kolla så att du inte har gjort detta. Annars gå in på ljudinställningarna och sen på inspelning och kolla vilken ljudnivå mikrofonen är på.

För att hitta detta:
Antingen nere i höger hörn, borde finnas en ljudbild där. Högerklicka och tryck på INSPELNINGSENHETER.

Annars trycker du på Kontrollpanelen - Maskinvara och Ljud - Ljud - Inspelning


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag skulle kunna fixa din mic på nolltid, dock så kan jag inte förklara allt vad som kan vara strulet :/ Finns mycket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

 Om du har en smartphone så tanka ner soundcloud o snacka via den:)) lätt som en plätt

O


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haru en smartphone så ladda ner soundcloud o snacka via den 🙂  funkar fin fint

 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles: Som sagt, portarna på framsidan funkar inte alltid, prova dom på baksidan istället.

Fast kan ju inte riktigt flytta datorn, den står dåligt...

aristoteles: Du kör ett komplicerat operativsystem.

Haha jag kör det som finns.

aristoteles: Vilket av dom är det du inte hittar, var lite mer specifik?

Jag hittade ingenting, fanns inget som hette så 

Maki: För att hitta detta:
Antingen nere i höger hörn, borde finnas en ljudbild där. Högerklicka och tryck på INSPELNINGSENHETER.

Står ej inkopplad.

Maki: Vissa headset har funktionen att man kan muta sig själv. Kolla så att du inte har gjort detta. Annars gå in på ljudinställningarna och sen på inspelning och kolla vilken ljudnivå mikrofonen är på.

Nope, var inte detta.

Xuzkie: Jag skulle kunna fixa din mic på nolltid, dock så kan jag inte förklara allt vad som kan vara strulet :/ Finns mycket.

Fjärrhjälp?

Fkpaw: Haru en smartphone så ladda ner soundcloud o snacka via den 🙂  funkar fin fint

Är android smartphone?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman: den står dåligt...

Rocky-cliffs-on-the-North-lava-and-grass
Vafan, är det där din dator står eller?

patrick bateman: Jag hittade ingenting, fanns inget som hette så

Fanns inget som hette VADÅ? Du hjälper inte, om du inte hittar ljudikonen så säg det. Om du inte hittar Sound Devices, säg det, om det är nåt annat du inte hittar så säg det. Annars är det stört omöjligt att hjälpa digGråter
Jag skulle rekommendera dig att ta ner din dator från berget och koppla in kablarna rätt. Det kan inte vara så att du har lyckats ställa den balaserande på ett korthus byggt av nitro.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles: Vafan, är det där din dator står eller?

Hahahaha. Nej men asså, man kan inte komma in bakom den och om jag drar ut den lite kommer sladdar börja ramla ut

aristoteles: Fanns inget som hette VADÅ? Du hjälper inte, om du inte hittar ljudikonen så säg det. Om du inte hittar Sound Devices, säg det, om det är nåt annat du inte hittar så säg det. Annars är det stört omöjligt att hjälpa dig
Jag skulle rekommendera dig att ta ner din dator från berget och koppla in kablarna rätt. Det kan inte vara så att du har lyckats ställa den balaserande på ett korthus byggt av nitro.

Sound Deviecs var det jag inte hitta! Förlåt 🙁 Haha men jag vågar inte riktigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

Fast kan ju inte riktigt flytta datorn, den står dåligt...

Haha jag kör det som finns.

Jag hittade ingenting, fanns inget som hette så 

Står ej inkopplad.

Nope, var inte detta.

Fjärrhjälp?

Är android smartphone?

Ja det borde finnas soundcloud app:) bara o söka


   
SvaraCitera