Aviseringar
Rensa alla

Mick- För låg


Ämnesstartare

Ja mitt mick ljud är för lågt.

Om jag har boost av så hörs jag så lågt så att det inte funkar att prata skype eller spela in något.

För att jag ska höras bra så måste jag sätta boosten på typ 30db eller mer. Men när jag sätter på boosten så brusar micken så det blir ändå omöjligt att använda den.

Det ska inte vara något fel på micken tror jag. jag TROR att den fungerar utmärkt på en annan dator, kan kika på det senare och bekräfta.

Vad är fel?


   
Citera
Ämnesstartare

Byt mick.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

varför.


   
SvaraCitera

Köp en ny mic, pga. din nuvarande är alltför dålig i kvalité.


   
SvaraCitera

Vad har du för ljudkort?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:

Köp en ny mic, pga. din nuvarande är alltför dålig i kvalité.

Den funkar fint på min andra dator så tvivlar på att det är micken...

My dreams are her:

Vad har du för ljudkort?

sitter med integrerat ljudkort, men det ska ju inte vara något problem sålänge jag inte gör någon seriös inspelning.
https://www.inet.se/produkt/1902350/asus-m5a97-r2-0


   
SvaraCitera

anonymajag:

Den funkar fint på min andra dator så tvivlar på att det är micken...

Om mikrofonen funkar fint på andra datorer kan det vara ljudkortet som är av dålig kvalitet. Prova att pilla med alla inställningar, hjälper inte det installera om det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

höj "volym in" på mic:en. borde väl finnas någon sådan inställning i någon kontrollpanel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

Om mikrofonen funkar fint på andra datorer kan det vara ljudkortet som är av dålig kvalitet. Prova att pilla med alla inställningar, hjälper inte det installera om det.

Ska testa runt lite

Chi Huang Ti:

höj "volym in" på mic:en. borde väl finnas någon sådan inställning i någon kontrollpanel.

mick volymen är på högsta 🙂


   
SvaraCitera

Har du kollat att ljudet i programmet du använder micken i har på högsta? Om du använder t.ex. skype?

Annars som någon annan sa längre upp kan de vara ljudkortet som krånglar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mickef95:

Har du kollat att ljudet i programmet du använder micken i har på högsta? Om du använder t.ex. skype?Annars som någon annan sa längre upp kan de vara ljudkortet som krånglar.

har mickljudet på högsta både i OSet och i programmen :/

Surt om det skulle vara ljudkortet, men jag tvivlar på det då datorn är nybyggd sen några veckor tillbaka...


   
SvaraCitera