Aviseringar
Rensa alla

MicroSIM.


Ämnesstartare

Har beställt ny telefon (HTC Desire 500)
Har dock nu en smartphone som stödjer vanligt SIM, HTC'n kräver MicroSIM, hur gör man enklast för att få tag i sådant utan att byta nummer?

Sen lite övriga frågor, går det att ställa in så man får det mer "klassiska" HTC utseendet på startsidan (Den där blädrande klockan och väderleksrapporten i samma) Hade det i min förra Incredible S och gillar det temat skarpt! 🙂


   
Citera
Ämnesetiketter

Du tar simkortet till din operatör och ber dom klippa det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu är det så att Telias närmaste affär finns i Gävle, går det att fixa hos någon återförsäljare (Audio Video t,ex) ? 


   
SvaraCitera

Du ska nog kunna beställa ett på nätet


   
SvaraCitera

haroldlowe12:
Nu är det så att Telias närmaste affär finns i Gävle, går det att fixa hos någon återförsäljare (Audio Video t,ex) ? 

Åk till nån annan operatör typ telenor och fråga dom. Annars kan man klippa själv men skulle inte rekommendera det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enisnosa:

Åk till nån annan operatör typ telenor och fråga dom. Annars kan man klippa själv men skulle inte rekommendera det.

Men typ Elgiganten eller Audio Video lär väl också kunna klippa tycker man? Eller flytta över mitt nummer på ett nytt MicroSIM kort? 


   
SvaraCitera

haroldlowe12:

Men typ Elgiganten eller Audio Video lär väl också kunna klippa tycker man? Eller flytta över mitt nummer på ett nytt MicroSIM kort? 

Testa för det är en speciell sax dom använder ring oxh fråga


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Någon sådan återförsäljare borde kunna fixa det, vi har ju inte Telia, telenor eller nåt i denna lilla stad, så får isf. ta mig till Gävle! 


   
SvaraCitera

Men du kan ju också beställa ett microsim med ditt nr också


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har kontantkort, tydligen går det inte att logga in på "Mina Sidor" på Telias hemsida med sådant.. 😛


   
SvaraCitera

Jag klippte till mitt själv, väldigt simpelt.


   
SvaraCitera

ick till telia

G

Fick ett nytt kort med microsim istället för fullsize


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:
ick till teliaGFick ett nytt kort med microsim istället för fullsize

Men lär ju gå att fixa nytt kort hos en återförsäljare med, antar jag! 🙂

Hur är HTC Desire 500 som telefon annars, jag själv ser den som en väldigt prisvärd telefon! Ser bättre ut än min nuvarande HTC Incredible S 🙂


   
SvaraCitera

Har klippt flera kort själv med en vanlig sax, ögonmått har räckt för att det ska bli rätt form. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:
Har klippt flera kort själv med en vanlig sax, ögonmått har räckt för att det ska bli rätt form. 

Och det har alltid fungerat efteråt?


   
SvaraCitera