Aviseringar
Rensa alla

Microsoft lägger ner Live Messenger aka MSN


Ämnesstartare

tycker msn är typ ultimata chat-programmet, mycket bättre än både skype och fb. fast kanske är en vanesak[sad]


   
SvaraCitera
kachin

Rätt intressant ändå, när man själv använde MSN som mest trodde man ju aldrig att det skulle försvinna. Kunde ha 20 pers online samtidigt en kväll. Nu när man loggar in ibland är det oftast ingen eller kanske max en-två st online.
RIP Msn [cute]


   
SvaraCitera
mynona

mrman:

Ja det är de.

Bra. Då behöver man alltså inte göra någonting alls?

Nintendos BFF:

tycker msn är typ ultimata chat-programmet, mycket bättre än både skype och fb. fast kanske är en vanesak[sad]

Skönt att höra att man inte är ensam om den åsikten. Men iofsg har jag retat mig på MSN sedan de ändrade design för några månader sedan.

kachin:

Rätt intressant ändå, när man själv använde MSN som mest trodde man ju aldrig att det skulle försvinna. Kunde ha 20 pers online samtidigt en kväll. Nu när man loggar in ibland är det oftast ingen eller kanske max en-två st online.

När blev det egentligen så?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Då behöver man alltså inte göra någonting alls?

Precis

mynona:

När blev det egentligen så?

Var väll typ 2009/2010 ungefär när alla hade skaffat Facebook som MSN började dö ut. Var väll mest anti Facebook personer som fortfarande körde MSN regelbundet.


   
SvaraCitera
kachin

mynona:

När blev det egentligen så?

Vettekatten... tror jag märkte en del skillnad när jag och jämnåriga polare gick från högstadiet till gymnasiet (typ 3-4 år sen). samma period som facebook blev mycket vanligare och det var mer moget att ha facebook och inte "bilddagboken" o liknande hemsidor. så då kanske fler började med facebookchatten. samtidigt är det ju väldigt enkelt och i princip gratis att sms:a på sina mobiler nu för tiden. och konversationerna där blir ju typ som i en chatt. [cute]


   
SvaraCitera
Åtta

Jag förstår verkligen inte varför vi tvunget ska ha så satans många olika chattprotokoll. Varför inte bara enas om Jabber, så spelar det ingen roll om man använder Skype, Google Talk, Facebook chat eller whatever, man kan ändå prata med varandra.

Det vore fint.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Saknar MSN-tiden 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har för mig att man kan ha facebook-chatten på skrivbordet nu för tiden, borde väl bli rätt liknande msn?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker att Skype är betydligt mer tillförlitligt. T ex är stöd för många operativsystem (android, IOS, OSX) mycket bättre och synkronisering mellan enheter är klockren medans på MSN går det inte att t ex ha iPad-klienten igång samtidigt som msn på macen. På iPaden och GS3an måste jag använda IM+ som Messenger-klient som inte alls fungerar särskilt bra. Mac-versionen är snygg men kraschar då och då, och det går inte att skicka/ta emot bilder.

Dåligt att Microsoft inte brytt sig om att förbättra! Är glad att de satsar på Skype. Har endast en vän kvar aktiv på MSN som vägrar gå över till Skype men nu får han inte mycket till val [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image

Testat nu, fungerar helt okej. Dock inte testat att chatta för e ingen inne typ [crazy]


   
SvaraCitera
mynona

mrman:

Precis

Utmärkt. Tack.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Använder visserligen knappt msn numera, men ändå tråkigt eftersom det fortfarande finns två pers jag snackar med där som inte har facebook. Om Microsoft inte hade försämrat msn genom att ta bort block-funktionen och möjligheten till att ha nickname i den senaste versionen samt att göra det mer facebookifierat så tror jag att fler hade stannat kvar på msn och använt det parallellt med facebook.

Skype har jag inte använt på flera år. Vet inte ens om mitt konto är kvar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Som jag förstått detta så kommer själva mailen också att tas bort?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco:

Som jag förstått detta så kommer själva mailen också att tas bort?

Det kommer att finnas kvar. Är väl bara att det är moderniserat och kommer att heta Outlook som mailprogrammet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco:

Som jag förstått detta så kommer själva mailen också att tas bort?

Hur menar du?


   
SvaraCitera