Aviseringar
Rensa alla

Middag


Ämnesstartare

Jag vaknade för någon timme sedan, ingen är hemma så jag måste fixa middag själv. Eftersom jag ändå måste gå och köpa cola så kan jag ju köpa saker till middagen, istället för att begränsa mig till det som finns i kylskåpet och frysen.

Vad tycker ni jag ska äta till middag? Helst inte någonting alldeles för komplicerat, om ingen kommer med en bra idé så köper jag pommfritt och hamburgerbröd och gör hamburgare.

Jag har ingen lust att äta ute, åt kebab igår så det är jag inte sugen på, vill inte äta pizza idag och om jag ska äta hamburgare så lagar jag dom själv.


   
Citera
Ämnesetiketter

tacooooos


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lishaa:

tacooooos

Men det blir ju så rörigt, bara värt att äta om man är flera.


   
SvaraCitera

hambörjare o pom fritts ..


   
SvaraCitera

kokkorv och makaroner


   
SvaraCitera

Stekt korv och makaroner


   
SvaraCitera

Mmmh.
Pommes fritzl med ketchup[love]


   
SvaraCitera

Vad har du hemma? Någonting som är enkelt att göra och tar ungefär 40 minuter är ungsrostad potatis! Sedan så kan du välja vad du vill ha till, men jag tycker att det är gott bara som det är - med ketchup. Gud vad äcklig jag är. [blush]

Ta så många potatisar som du vill ha, rengör dem, ta en ugnswhateverdetheter och häll i olja, lägg i potatisarna, lägg gärna i lök det blir gott OCH om du nu tycker om grönsaker så kan du ju alltid ha det till potatisen! Häll sesamfrön över om du nu har det, det behövs inte, salta, peppra. FÄRDIGT! Låt vara i ugnen på ungefär 220 grader i 40 minuter, glöm inte att vända efter halva tiden.

Om du vill vara extra piffig så skär potatisen i klyftor så det blir klyftpotatis med sesamfrön, men det är ju lite mer komplicerat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

ungsrostad potatis!

Låter gott men jag har redan ätit nu, ska prova det någon annan gång [y]


   
SvaraCitera