Aviseringar
Rensa alla

Migrän.


Ämnesstartare

Jag har haft migrän rätt länge men fick det bekräftat(?) för typ 6 månader sen. Jag fick då medicinen Sumatriptan. Men jag lider rätt mycket av biverkningarna. Blir rätt dåsig(Slocknar nästan. Går i dimma typ) tryck över bröstet osv.
Jag undrar om det är någon annan som har migrän som har annan medicin.


   
Citera

Jag har det men jag tar bara treo när det slår till :S tar inget annars. Fast känner väldigt ofta typ ilningar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

Jag har det men jag tar bara treo när det slår till :S tar inget annars.

Treo hjälper inte tyvärr:( Men tack iaf:)


   
SvaraCitera

Det finns en receptfri medicin som heter Eeze. Vet inte om du har provat den?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har Diklofenak. Skitbar om man kombinerar med panodil, annars är det som råttgift. Magen pajar och man blir helt snurrig i bollen [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skitbra menar jag alltså [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Helena NÄTVANDRARNA:

Det finns en receptfri medicin som heter Eeze. Vet inte om du har provat den?

Jag har provat både Eeze och den nya Eezeneo. Och de funkar inte alls. Är rätt besviken på dem.


   
SvaraCitera

Bamyl Koffein blandat med en treo + valfritt antal aveldon och panodil brukar fungera för mig. Dock är det inte så hälsosamt, så jag brukar köra med bara Bamyl koffein, det fungerar om jag tar den i tid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är inte zumo mot migrän ?[smile]


   
SvaraCitera

Jag har migrän med aura :p änvänder bara ipren och tar typ 4-5 timmar innan det blir bättre


   
SvaraCitera

Jag har fått utskrivet Sumatriptan! Brukar ta den + 1 dicoflenac + 1 alvedon! Fungerar ganska bra för mig! Har även en slags nässpray som sägs hjälpa, men känner ingen skillnad av den [sad]


   
SvaraCitera

Donbot:

Jag har migrän med aura :p änvänder bara ipren och tar typ 4-5 timmar innan det blir bättre

Ipren är ju barnmedicin om man har migrän, satsa på att få nåt utskrivet ist.


   
SvaraCitera

lejonmamman:

Jag har fått utskrivet Sumatriptan! Brukar ta den + 1 dicoflenac + 1 alvedon! Fungerar ganska bra för mig! Har även en slags nässpray som sägs hjälpa, men känner ingen skillnad av den

hur lång tid tar det ungefär för huvudvärken att släppa med utskrivna mediciner? blir helt utslagen av en 5 timmars migrän.


   
SvaraCitera

Donbot:

hur lång tid tar det ungefär för huvudvärken att släppa med utskrivna mediciner? blir helt utslagen av en 5 timmars migrän.

jag har fått testa typ 3 olika receptbelagda och har nu äntligen hittat nåt som passar! hade anfall i ungefär 8 timmar förut. låg o spydde o så, men nu brukar det hålla sig till 3 timmar ungefär om det inte är extremt nån gång! Sumatriptan är jättebra! Det borde du testa![y]


   
SvaraCitera

lejonmamman:

jag har fått testa typ 3 olika receptbelagda och har nu äntligen hittat nåt som passar! hade anfall i ungefär 8 timmar förut. låg o spydde o så, men nu brukar det hålla sig till 3 timmar ungefär om det inte är extremt nån gång! Sumatriptan är jättebra! Det borde du testa![y]

ok men jag får bara anfall typ 1-3 ggr per år och har därför inte sökt hjälp. Men fattar inte folk som har anfall i flera dygn på rak 😛 skulle aldrig klarat av de. Jag har försökt slå mig själv så jag tuppat av efter typ 4timmar en gång ^^ är inte så stark mot huvudvärk


   
SvaraCitera